2109
مصرف این سبزیجات خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد

مصرف این سبزیجات خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد

1399/01/31 بازدید727
کارشناسان معتقدند زنانی که قبل از بارداری رژیم غذایی سرشار از سبزیجات دارند، خطر زایمان زودرس آنها را کمتر از بقیه تهدید می کند. به گزارش کارشناسان تغذیه مصرف زیاد هویج، گل کلم، کلم بروکلی، کدو تنبل، کلم، لوبیا سبز و سیب زمینی قبل از شروع بارداری به زنان کمک می کند تا بارداری خود را در صحت و سلامت کامل طی کنند.
زایمان زودرس قبل از ۳۷ هفته حاملگی اتفاق می افتد ، نوزادان متولد شده قبل از ۳۷ هفته ممکن است دچار مشکلات بینایی و شنوایی، همراه با مشکلات بهداشتی و رشد ضعیف شوند.
 
در مطالعه ای محققان رژیم های غذایی ۳۵۰۰ زن در استرالیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف سبزیجات نقش مهمی در کمک به کاهش خطر زایمان زودرس دارد. سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها یا مواد مغذی ضد التهابی هستند که نقش مهمی در کاهش خطر عواقب نامطلوب هنگام تولد نوزاد دارند. زنان قبل از بارداری به برخی مواد مغذی ذخیره شده مانند کلسیم و آهن احتیاج دارند که برای جفت و رشد بافت جنین بسیار مهم هستند.
به گزارش شفقنا معمولا به زنان توصیه می شود تا قبل از اینکه باردار شوند، به داشتن یک رژیم غذایی سالم تر فکر کنند، زیرا نوزادان تا پایان سه ماهه اول بارداری کاملاً شکل می گیرند. پزشکان معتقدند افرادی که در زایمان های زودرس متولد شده اند با خطر بیشتری از بیماری های متابولیک و مزمن در بزرگسالی و همچنین رشد شناختی ضعیف و عملکرد تحصیلی روبرو هستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4951 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14728 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3822 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3616 بازدید