2109
ویروس کرونا چند ساعت روی اسکناس زنده می‌ماند؟

ویروس کرونا چند ساعت روی اسکناس زنده می‌ماند؟

1399/01/30 بازدید857
یکی از مهمترین سوالهای این روزها ماندگاری ویروس کرونا روی لوازم کاربردی است که روزانه با آنها سرو کار داریم. مثلا این ویروس ناشناخته و مرموز چند ساعت روی کاغذ و اسکناس می تواند زنده بماند؟ دکتر سید مهدی حق دوست متخصص عفونی در باره ماندگاری کرونا بر روی کاغذ و اسکناس‌ گفت:« این ویروس فقط سه ساعت روی کاغذ زنده می‌ماند.» او توضیح داد:« اگر کاغذ آغشته به کرونا را در گوشه‌ای از خانه دست نخورده بگذارید، پس از گذشت سه ساعت ویروسی روی آن باقی نخواهد ماند. »
حق دوست درباره استفاده از الکل برای ضدعفونی گفت: «پس از استفاده از الکل حداقل باید پنج دقیقه صبر کنید، زیرا الکل، پنج دقیقه وقت لازم دارد تا سطوح را استرلیزه و ویروس را نابود ‌کند.»حق دوست با اشاره به اهمیت استفاده از دستکش در بیرون از خانه، تاکید کرد:« افراد نباید از دستکش بیش از سه الی چهار ساعت استفاده کنند، بهتر است برای انجام یک کار مانند استفاده از عابربانک و یا خرید از دستکش استفاده و سپس دور انداخته شود در غیر این صورت دستکش‌ها مکان مناسبی برای حضور ویروس خواهند بود. متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد با دستکش‌های کثیف از گوشی خود استفاده می‌کنند و یا حتی آن دستکش‌ها را با خیال استرلیزه بودن به دهان و بینی خود تماس می‌دهند که کار بسیار اشتباهی است.همچنین دستکش‌های نخی بسیار بدتر از سایر دستکش‌ها هستند و استفاده از آن‌ها فقط در صورت شستشوی مکرر با آب و صابون توصیه می‌شود.»
بیشتر بخوانید چند روش مهم برای پاک کردن لباس از ویروس کرونا

این متخصص بیماریهای عفونی درباره نحوه ضدعفونی افراد در ورود به خانه‌، به بهار گفت:« ابتدا در حین ورود به خانه باید دست‌ها ۲۰ ثانیه بشویید و پس از تعویض لباس بار دیگر دست‌ها شسته شود. بهتر است یک کمد مجزا به لباس بیرون اختصاص یابد؛ ماندگاری ویروس کرونا در روی الیاف پارچه‌ای یک روز و بر روی لباس چرمی دو روز است.همچنین روزانه باید سه الی چهار بار دسته کلید، چهار الی پنج بار کارت عابربانک با الکل ضدعفونی شود؛ استفاده از آب و صابون برای ضدعفونی بهترین گزینه است و مشکلی برای کارت عابربانک ندارد. دستگیره‌های ماشین نیز باید روزانه ضدعفونی شود؛ گوشی‌های موبایل را با پنبه آغشته به الکل ضدعفونی کنید و پنج دقیقه بگذارید تا خشک شود و سپس استفاده کنید.»
بیشتر بخوانید این عادتها شما را به کرونا مبتلا می کند
 

ارسال نظر شما

login captcha

از پول و موبایل مگه کثیفتر داریم 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید