2109
نکات مهم درباره رابطه زناشویی در دوران کرونا

نکات مهم درباره رابطه زناشویی در دوران کرونا

1399/01/20 بازدید15926
یکی از مهمترین سوالهای زوجها در دوران شیوع کرونا انتقال این ویروس از طریق رابطه زناشویی است. اینکه ویروس کرونا از طریق روابط زناشویی منتقل می‌شود یا نه؟ یک رابطه زناشویی ایمن در دوران شیوع ویروس کرونا چگونه است؟

آیا داشتن رابطه زناشویی در زمان شیوع کرونا بی‌خطر است؟

کارشناسان معتقدند وقتی با همسرتان در یک خانه زندگی می‌کنید، و محیط مشترکی دارید، قاعدتا نباید تفاوتی ایجاد کند. اما اگر یکی از شما علائم کووید-۱۹ دارد باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید و از یکدیگر دوری کنید، حتی در خانه خودتان. در شرایط ایده‌آل، بهتر است که همه فاصله دو متری را رعایت کنند ، اما واقعیت این است که همیشه ممکن نیست. مساله مهم دیگر این است که شاید شما علائم خفیفی داشته باشید، اما ویروس کرونا می‌تواند برای همسرتان خطرناک باشد؛ به همین دلیل حتی اگر علائمتان بسیار خفیف است نیز سعی کنید از همسرتان فاصله بگیرید.
 


پزشکان متخصص همچنین تاکید دارند که زوج‌هایی که با هم زندگی می‌کنند و در شرایط فعلی نیز با هم در قرنطینه به سر می‌برند، در صورتی که یکی از آنها بیماری زمینه‌ای دارد، از رابطه زناشویی خودداری کنند. بیماری زمینه‌ای از نظر پزشکان شامل بیماری ریوی، قلبی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌هایی است که همچون ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. متخصصان بیماری‌های عفونی نیز توصیه می‌کنند که افراد پرخطر دیگر مثل زنان باردار بهتر است در این دوران رابطه زناشویی نداشته باشند.

در این دوران استفاده از کاندوم چقدر مهم است؟

به گزارش سلامت نیوز کارشناسان معتقدند استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بیماریهای مقاربتی اهمیت زیادی دارد. اما در این دوران استفاده از کاندوم از همیشه مهمتر است.

ارسال نظر شما

login captcha

یعنی چی با ماسک یا  با کاندوم .  یا  اصلا 

ببخشید الان برای بچه دار شدن اقدام نکنیم؟؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید