2709
ویتامین ث از ویروس کرونا پیشگیری می‌کند؟

ویتامین ث از ویروس کرونا پیشگیری می‌کند؟

1398/12/21 بازدید564
سرانجام نقش ویتامین ث در پیشگیری و درمان بیماری کرونا مشخص شد. محققان چینی در پژوهشی به این نتیجه رسیده اند که مصرف دوز بالا ویتامین C می تواند یکی از گزینه های درمانی برای کروناویروس باشد.
در توضیح این مطالعه آمده است که ویتامین ث یک نوع آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از آسیب ناشی از سیتوکین به ریه‌ها کمک می‌کند. سیتوکین ها پروتئین‌های کوچکی هستند که از طریق سلول‌ها آزاد می‌شوند و باعث بروز التهاب شده و به عفونت‌ها واکنش نشان می‌دهند. التهاب شدید ریه‌ها در ابتلاء به COVID-19 منجر به مشکل تنفسی و حتی مرگ می‌شود. آزمایشات بالینی نشان می‌دهد ویتامین ث باعث کاهش واکنش التهابی شده و هم از ابتلاء به سرماخوردگی معمولی پیشگیری کرده و هم طول مدت آن را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، میزان ناکافی ویتامین C با افزایش ریسک و شدت عفونت آنفلوانزا مرتبط است.
همچنین محققان در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ویتامین C دارای تأثیرات مشابه علیه ذات الریه ویروسی در COVID-19 است. درحال حاضر هیچ درمان ضدویروسی مؤثری برای COVID-19 وجود ندارد.
بیشتر بخوانید ویروس کرونا باعث اختلال بویایی می شود؟
 

به گزارش مهر شرکت کنندگان در این گروه آزمایشی به مدت ۷ روز، روزانه ۲۴ گرم ویتامین C دریافت کردند. این میزان ۲۶۰ برابر میزان توصیه شده مصرف ویتامین C برای افراد بزرگسال و کودکان بالا ۴ سال است. چراکه میزان توصیه شده مصرف روزانه این ویتامین، ۹۰ میلیگرم است.دانشمندان اعلام کردند در اولین آزمایش مصرف دوز بالا ویتامین C، نتایج مقدماتی مطالعه امیدبخش بوده است. بیشتر بخوانید پرسشها و پاسخهای مهم درباره ویروس کرونا

بدون مشورت با پزشک ویتامین ث نخورید

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد مصرف ۲۴ گرم ویتامین C توسط بیمار مبتلا به COVID-19 منجر به کاهش قابل توجه التهاب شد. این مسئله حائز اهمیت است چراکه التهاب شدید در ریه‌ها و سایر اعضای بدن در این بیماری کُشنده است. به گفته محققان، مصرف ویتامین C درمجموع ایمن است اما مصرف دوز بالا آن ممکن است موجب ناراحتی معده و اسهال در افراد بزرگسال شود و حتی گزارش ایجاد سنگ کلیه هم در این مورد وجود داشته است.در حال حاضر محققان تاکید دارند افراد در مصرف هر نوع مکمل دارویی از جمله ویتامین C حتماً با پزشک مشورت کنند و از مصرف آن به منظور پیشگیری از ابتلاء به COVID-19 اجتناب نمایند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5241 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14767 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3834 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3809 بازدید