2709
کرونا ویروس و سوال‌های رایج و پاسخ‌های جامع!

کرونا ویروس و سوال‌های رایج و پاسخ‌های جامع!

1398/12/22 بازدید3842
این روزها که همه ما درگیر ویروس کرونا یا کووید-19 هستیم حتما ذهنمان پر از سوال‌هایی است که حتما دانستنشان به مراقبت بیشتر ما از خودمان کمک زیادی می‌کند. در اینجا چند نمونه از سوالهای مطرح شده و پاسخ‌های سازمان جهانی بهداشت به آن را مرور می‌کنیم.

آیا شستشوی مرتب بینی با سرم شستشو می‌تواند از بروز عفونت با ویروس کرونا جلوگیری کند؟

نه. هیچ مدرکی مبنی بر شستشوی منظم بینی با سرم شستشو یا نمک و حفاظت از کرونا ویروس وجود ندارد. شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه شستشوی مرتب بینی با نمک می‌تواند به افراد در بهبود سریعتر سرماخوردگی کمک کند. اما مشاهده نشده به طور منظم شستشوی بینی برای جلوگیری از عفونت تنفسی اثر داشته باشد.

شتشوی مداوم بینی

آیا خوردن سیر می‌تواند از عفونت ویروس کرونا جلوگیری کند؟

سیر یک خوراکی سلامت است که خواص ضد میکروبی دارد. هرچند هیچ شواهدی مبنی بر خوردن سیر و محافظت دربرابر ویروس کرونا وجود ندارد.
بیشتر بخوانید: این مواد غذایی بدنتان را در برابر کرونا مقاوم می‌کند

آیا قرار دادن روغن کنجد باعث جلوگیری از ورود ویروس کرونا به بدن می‌شود؟

نه. روغن کنجد نمی‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد. برخی از ضدعفونی کننده‌های شیمیایی وجود دارند که می‌توانند ویروس کرونای موجود روی سطوح را از بین ببرد. اینها شامل ضدعفونی کننده‌های مبتنی بر کلر یا حلال‌ها و الکل 75 درصد، کلروفروم و اسیدپراستریک است. با این حال آنها را روی پوست یا زیر بینی خود قرار دهید تاثیری بر ویروس ندارد و حتی میتواند خطرناک باشد چون این مواد شیمیایی روی پوست قرار می‌گیرد.

آیا می‌توان به جای الکل طبی از انواع الکل صنعتی برای ضدعفونی دست استفاده کرد؟

نه.الکل صنعتی به دلیل داشتن متانول نباید برای پاک کردن دست و در تماس مستقیم با پوست باشد چون متانول موجود در الکل صنعتی جذب پوستی دارد و می‎‌تواند باعث آسیب کلیوی و چشمی و حتی کوری شود. بیشتر بخوانید: خوردن الکل از ویروس کرونا پیشگیری می‌کند؟

الکل برای مبارزه با کرونا

آیا ویروس کرونای جدید فقط افراد سالمند را مبتلا می‌کند یا جوانان نیز در معرض خطر قرار دارند؟

افراد در هر سنی می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. افراد سالمند و افرادی که سابقه پزشکی مانن آسم، دیابت یا بیماری قلبی دارند در مقابل این ویروس آسیب پذیرتر هستند. سازمان جهانی بهداشت به افراد در هر سنی توصیه می‎‌کند از خود مراقبت کنند برای مثال با رعایت بهداشت فردی و بهداشت تنفسی. بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ‌های مهم درباره کرونا

آیا آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند شما را در برابر ویروس کرونا محافظت کنند؟

نه. آنتی‌بیوتیک‌ها تنها روی باکتری‌ها موثرند و بر ویروس‌ها اثر ندارند. ویروس کرونا یک ویروس جدید است و بنابراین آنتی‌بیوتیک نمی‌تواند از آن پیشگیری کند. هرچند اگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شوید، آنتی بیوتیک دریافت می‌کنید زیرا ابتلا به عفونت باکتریایی نیز محتمل است.

آیا هیچ دارویی می‌تواند به درمان ویروس کرونا کمک کند؟

تا امروز، هیچ داروی مشخصی برای پیشگیری و درمان ویروس کرونای جدید تجویز نشده است. هرچند افراد مبتلا باید مراقبت لازم برای درمان علائم را داشته باشند و افرادی که شرایط حاد دارند باید بستری و مراقبت ویژه شوند. برخی درمان‌های خاص در حال بررسی و ارزیابی کلینیکی است. سازمان جهانی بهداشت به این تحقیقات کمک می‎کند.

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7091 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5190 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14965 بازدید