2109
پرسش‌ها و پاسخ‌های مهم درباره ویروس کرونا

پرسش‌ها و پاسخ‌های مهم درباره ویروس کرونا

1398/12/17 بازدید3517
این روزها که همه ما درگیر ویروس ناشناخته کرونا یا کووید-19 هستیم حتما ذهنمان پر از سوال‌هایی است که حتما دانستنشان به مراقبت بیشتر ما از خودمان کمک زیادی می‌کند. در اینجا چند نمونه از سوالهای مطرح شده و پاسخ‌های سازمان جهانی بهداشت به آن را مرور می‌کنیم.

آیا دستگاه‌های خشک کننده دست، در کشتن ویروس کرونا موثر هستند؟

نه. دستگاه‌های خشک کننده دست که اغلب در دستشویی‌های عمومی وجود دارند در کشتن ویروس کرونا موثر نیستند. برای محافظت خود در برابر ویروس کرونا شما باید مرتب دستان خود را با آب و صابون یا محلول‌های ضدعفونی کننده دست بشویید. وقتی دستانتان تمیز شد باید با یک دستمال کاغذی یا سشوار بلافاصله خشکش کنید.

استفاده از دستگاه های خشک کننده دست برای مقابله با کرونا

آیا لامپ‌های فرابنفش می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

لامپ‌های UV یا ماورابنفش نباید برای تمیز کردن دست یا دیگر قسمت‌های بدن استفاده شود زیرا این اشعه می‌تواند باعث سوزش پوست شود.

کنترل دما بدن افراد چقدر در شناسایی ابتلا به ویروس موثر است؟

اسکنرهای دما بدن یا تب سنج‌ها فقط برای بیمارانی که وارد مرحله تب بر اثر ویروس کرونا شده‌اند موثر است یعنی افرادی که درجه حرارت بالاتر از حد طبیعی بدن دارند که دلیل بر عفونت با کرونا ویروس است. با این حالا این تب سنج‌ها نمی‌توانند افرادی را که آلوده هستند اما هنوز به تب مبتلا نشده‌اند، تشخیص دهند. این امر به این دلیل است که بین 2 تا 10 روز طول می‌کشد تا فردی که آلوده شده، دچار تب شود.

آیا اسپری کردن الکل و مواد ضدعفونی کننده روی تمام بدن می‌تواند ویروس کرونا را بکشد؟

نه. اسپری کردن الکل و مواد ضدعفونی کننده روی تمام سطوح بدن نمی‌تواند ویروسی را که وارد بدن شده از بین ببرد. اسپری کردن مواد الکلی و ضدعفونی کننده می‌تواند برای لباس‌ها یا غشای مخاطی یعنی چشم و دهان مضر باشد. توجه داشته باشید که هم الکل و هم کلر برای ضدعفونی کردن سطوح می‌توانند مفید باشند اماباید طبق توصیه‌های مناسب از آنها استفاده شود.

اسپری الکل برای کرونا

آیا حیوانات خانگی می‌توانند عامل گسترش ویروس کرونا باشند؟

در حال حاضر، هیچ شواهدی وجود ندارد که حیواناتی مانند سگ و گربه می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند. هرچند بهتر است بلافاصله بعد از تماس با حیوانات خانگی دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. این کار شما را در مقابل باکتری‌هایی مانند ای‌کولای و سالمونلا که بین حیوان و انسان مشترک است در امان نگه می‌دارد.

آیا واکسن‌ ذات الریه می‌تواند شما را در مقابل ویروس کرونا محافظت کند؟

نه. واکسن‌های ذات الریه مانند واکسن پونوموکوکال و آنفلوآنزای هموفیلوس نوع B هیچی محافظتی در مقابل ویروس کرونای جدید برای شما ایجاد نمی‌کند. این ویروس بسیار جدید و متفاوت است و نیاز به واکسن مخصوص خودش دارد. محققان در حال تلاش برای ساخت واکسن کووید 19 هستند. در حالی که واکسن‌های نامبرده در مقابل ویروس کرونا موثر نیستند اما واکسیناسیون در مقابل بیماری‌‌های تنفسی و ریوی به شدت توصیه شده و می‌تواند سلامت شما را تضمین کند.
 
منبع : پرسش‌ها و پاسخ‌های مهم درباره ویروس کرونا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها