2109
چه شوینده‌ای ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

چه شوینده‌ای ویروس کرونا را از بین می‌برد؟

1398/12/13 بازدید1623
کارشناسان معتقدند به دلیل اینکه ویروس کرونا از چربی احاطه شده است، برای از بین بردن ویروس‌هایی که روی سطح دست و صورت و یا سطوح مختلف هستند باید از شوینده‌هایی استفاده کرد که چربی را نابود کنند. اما این شوینده ها را چقدر می شناسید؟

آب و صابون

بهترین عامل از بین بردن ویروس‌های احتمالی روی دست و صورت استفاده از آب و صابون است. بهتر است مرتب و پس از هر تماس دست با سطحی که دیگران به آن دسترسی دارند ۳۰ ثانیه دست‌ها را کامل بشویید.

ژل‌های ضد عفونی

وقتی به آب و صابون دسترسی ندارید می توانید از ژل‌های ضد عفونی کننده استفاده کنید. ماده اصلی این ژل‌ها الکل است که چربی را از بین می‌برد.

الکل

الکل یا اتانول چربی و ساختار ویروس را حل می‌کند. الکلهای عرضه شده در داروخانه ها که بالای ۷۰ درصد هستند برای ضد عفونی کردن مناسب هستند.
 

شوینده‌های سبک

شوینده‌هایی که برای شست و شوی شیشه، شیرآلات و سطوح آشپزخانه استفاده می‌شوند می‌توانند به علت حل کردن چربی‌ها برای سطوح مورد استفاده قرار بگیرند.

شوینده‌های سنگین

شوینده‌هایی با پایه‌های اسیدی مثل وایتکس یا با پایه باز مانند پودر‌های شستشو چربی ویروس را حل می‌کنند، اما از آن‌ها باید برای ضدعفونی سطوحی مثل کف، پله یا دیوار‌ها استفاده کرد.

سرکه

اگر به مواد شوینده دسترسی ندارید سرکه ویروس سطوح را از بین می‌برد. به گزارش باشگاه خبرنگاران می‌توان از سرکه و آب اکسیژنه البته به صورت کاملا جداگانه هم برای ضدعفونی سطوح استفاده کرد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8385 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6040 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15074 بازدید