2109
ویروس کرونا با زنان باردار چه می‌کند؟

ویروس کرونا با زنان باردار چه می‌کند؟

1398/12/11 بازدید6476
بعد از شیوع بیماری کرونا در ایران زنان باردار و افراد سالمند جزو افراد پر خطر در معرض این بیماری معرفی شدند. همین موضوع باعث نگرانی خیلی از زنان باردار شد، اما دکتر مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا معتقد است اگر زنان باردار به ویروس کرونا مبتلا شوند، علائمی مشابه سرماخوردگی دارند و دچار کرونای حاد نخواهند شد . او در این باره توضیح داد:« به همین دلیل نیازی به سزارین برای زایمان زودهنگام ندارند.»
این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین درباره ابتلا کودکان به این ویروس به مهر گفت:« افراد زیر ۱۰ سال نیز مبتلا به کرونا می‌شوند اما تاکنون گزارشی از مرگ و میر در این سنین نداشته‌ایم.»
مسعود مردانی در ادامه درباره پیشگیری از این بیماری گفت:« شستن مکرر دست‌ها، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام عطسه و سرفه و انداختن آن به سطل زباله در دار، عدم تماس با سطوح وسایل نقلیه عمومی، خودداری از تماس دست‌ها با چشم‌ها و… از جمله اقداماتی است که برای مبارزه با ویروس کرونا توصیه می‌شود.»
بیشتر بخوانید ویروس کرونا چیست؟ 
 

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: «در مجموع ۸۰ درصد بدون علائم و ۲۰ درصد این بیماری علائم‌دار است که از این میان ۱۶ درصد آن خفیف و بین ۲.۵ تا ۳ درصد علائم شدید است. شروع بیماری با سردرد و تب بالای ۳۸ تا ۳۹ درجه است زیرا بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دمای بدنشان بالای ۳۹ درجه نمی‌رود، ۸۵ درصد مبتلایان سرفه می‌کنند، ۵۰ درصد بدن‌درد و تن‌درد دارد. در ۴۰ درصد تنگی نفس وجود دارد و شروع علائم با تنگی نفس و سنگینی سینه است که در این زمان بیماران باید به بیمارستان مراجعه کنند.»
مردانی درباره گرم شدن هوا و تأثیر آن از بین رفتن ویروس، گفت:« گرم شدن هوا در کاهش بیماری مؤثر است زیرا تجمعات در روزهای گرم کمتر می‌شود بنابراین در کاهش انتشار ویروس مؤثر است. همچنین گرما، ویروس را از سطوح زودتر از بین می‌برد اما نقش اساسی گرم شدن در کاهش تجمعات است. یادمان باشد که این بیماری درمان قطعی ندارد و باید خودمان را با روش‌های پیشگیرانه از آن محافظت کنیم در غیر این صورت، فراگیر شدن آن فاجعه‌بار است.»
مردانی همچنین در مورد حیوانات خانگی و انتقال ویروس کرونا گفت:« کرونا ویروس حیوان دوستی است و حیوانات می‌توانند عامل انتقال این ویروس باشند به همین دلیل کسانی که در خانه حیواناتی مانند گربه، سگ، لاک‌پشت و … نگهداری می‌کنند، بعد از هر تماس با حیوانات باید دست‌هایشان را بشویند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید