2109
آخر هفته در ایلام، اراک، زنجان و هرمزگان

آخر هفته در ایلام، اراک، زنجان و هرمزگان

1398/11/16 بازدید2347
سرمای این روزهای زمستان را فقط می‌توانید با گرمای باهم بودن و حرارت تفریح‌های سرگرم کننده گرم کنید.این آخر هفته هم برف بازی و اسکی در انتظار شماست و هم طبیعت گردی و بازدید از موزه‌ای متفاوت که حسابی سرحالتان می‌آورد.فقط به تعدادی همراه خوش خنده و پایه نیاز دارید تا خاطرات این آخر هفته را برایتان شیرین و ماندگار کند.به پیشنهادهای این آخر هفته فکر کنید و با مشورت و همفکری تفریحی مناسب برای سرگرم کردن خود و خانوادتان انتخاب کنید. چون همه چیز برای گذراندن یک آخر هفته متفاوت و خاطره انگیز مهیاست.

گردش در یک تنگه شگفت انگیز / آخر هفته تفریح در دره ویژدرون ایلام

از آنجایی که وجب به وجب استان ایلام زیباست اما برخی جاذبه های آن را باید از جان و دل تماشا کنید تا تمام زیبایی‌هایی که طراح هستی بر روی زمین خلق کرده است را با دقت رصد کرده باشید. در فاصله 20 کیلومتری شهرستان ایلام درکنار سد زیبای چم گردلان در نزدیکی روستای مهر شهرستان ملکشاهی یکی از طبیعت های کوهستانی زیبای ایران قرار گرفته است که شاید تا چند سال پیش برای خود مردم استان هم ناشناخته بود،جایی به اسم دره ویژدرون که در زبان کردی به معنی دره عمیق با ارتفاع زیاد است.جایی دیدنی و شگفت انگیز با دیوارهای سنگی و بلند که ارتفاع برخی از آنها بیش از 100 متر طول می‌رسد .این دره و تنگه ایجاد شده که طی سالیان دراز در اثر حوادث طبیعی و زمین‌شناختی و عبور سیلاب‌های مهیب به صورت شکافی عمیق درآمده است که تماشای آن را نباید از دست داد.

ایلام

به دل خوشمزه‌ها بزنید / آخر هفته در جشنواره سفره و غذاهای ایرانی اراک

فرهنگ و آداب پخت و پز ما ایرانی‌ها خودش قصه‌ای بلند و شنیدنی دارد که برای روایت کردن آن روزها زمان نیاز است.پس چی از این بهتر که برای آشنایی با خوراکی‌های محلی و دستپخت زنان و مردان سراسر ایران خودتان را برای رفتن به نمایشگاهی پر از خوردنی‌های خوشمزه آماده کنید.این روزها در اراک جشنواره سفره و غذاهای ایرانی برپاست پس برای اینکه این رویداد خوشمزه را از دست ندهید آخر این هفته به سمت میدان امام خمینی سه راه خمین شهر اراک بروید و از بو و آب و رنگ تمام غذاهای ارائه شده در این نمایشگاه لذت ببرید.این نمایشگاه تا 18 بهمن همه روزه از ساعت 15 تا 21 میزبان شماست تا به دل خوشمزه‌ها بزنید.

جشنواره سفره و غذاهای ایرانی اراک

چشم اندازی از برف و شادی / آخر هفته در پیست اسکی پاپایی زنجان

زمستان بدون برف و برف بازی چندان دلچسب نخواهد بود بنابراین تفریح این آخر هفته را به تجربه تفریحات زمستانی ساده یا حرفه‌ای اختصاص دهید تا هم صدها تصویر و خاطره ماندگار ثبت و هم یک دل سیر از برف و زمستان لذت ببرید.پیست اسکی پاپائی زنجان که در 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان در 3 کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود قرار دارد در این فصل چهره‌ای تماشایی به این شهر کوهستانی می‌بخشد. این پیست مجهز به بالابر، تله اسکی، برف کوب، پارکینگ، رستوران، سوئیت و یک مدرسه اسکی است که برای سپری کردن یک آخر هفته برفی بسیار خاطره انگیز خواهد بود. به ویژه وقتی و به دلیل داشتن شیب نه چندان تند برای تفریح و استفاده مردم عادی هم مناسب است.

موزه‌ای در جزیره اسرارآمیز/ آخر هفته در موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

یک موزه محلی و رنگارنگ که در کنار شگفتی‌های جزیره هرمز بسیار دیدنی است.در اینجا در جزیره اسرارآمیز هرمز موزه‌ای از عناصر طبیعت هرمز و با کوشش و ذوق دکتر احمد نادعلیان و با همراهی بومیان هنرمند برپا شده است. کسی که در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی تحصیل کرده و دکترای خود را از دانشگاه مرکزی انگلستان در رشته فلسفه هنر گرفته است. دکتر نادعلیان که به نقاط مختلف جهان سفر کرده و از نزدیک شاهد پدیده‌های طبیعی متنوعی بوده است، زیبایی‌های جزیره هرمز را منحصربه فرد می‌داند.بنابراین شروع به فعالیت‌های هنری با استفاده از اجزای طبیعی جزیره هرمز، همچون خاک متفاوت و رنگارنگ آن کرد آثار مختلف او در محل اقامتش در جزیره هرمز جمع آوری شده و در قالب موزه‌ای برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.اگر این روزها در جزیره هرمز هستید برای بازدید از این موزه متفاوت درنگ نکنید.

 موزه دکتر نادعلیان در جزیره هرمز

ارسال نظر شما

login captcha

چه عجب یکبارهم اسم ایلامم گذاشتین اینجا

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15713 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11192 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2291 بازدید