2109
 چرا مردان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند؟

چرا مردان به سرطان سینه مبتلا می‌شوند؟

1398/11/15 بازدید1622
دکتر آسیه الفت‌بخش مدیرگروه پژوهشگاه بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی در روز جهانی سرطان درباره آمار و ارقام ابتلا به سرطان سینه در ایران و جهان گفت:« کشورها در این زمینه به سه دسته‌ با شیوع بالا، متوسط و پایین تقسیم می‌شوند که ایران در رده شیوع متوسط رو به پایین قرار گرفته است. برخی کشورهای اروپایی و آمریکا جزو کشورهای با شیوع بالا هستند و می‌توان گفت از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۸۰ نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. در ایران و سایر کشورهای خاورمیانه میزان موارد کشف شده جدید حدودا بین ۳۳ تا ۳۴ نفر در هر ۱۰۰ هزارنفر است. »
الفت‌بخش، میانگین سنی ابتلا به سرطان پستان را ۴۵.۵ سال اعلام کرد و در ادامه گفت:« بازه سنی بین ۴۰ تا ۵۰ سال بیشترین شیوع سرطان پستان را شاهد هستیم، اما این موضوع بیانگر آن نیست که در سنین پایین‌تر موردی از بیماری مشاهده نمی‌شود.»
بیشتر بخوانید پیشگیری از سرطان سینه ارثی

سرطان سینه در مردان ایرانی سه برابر آمار جهانی

مدیرگروه پژوهشگاه بیماری‌های پستان جهاد دانشگاهی در مورد احتمال بروز سرطان پستان در آقایان، به ایسنا گفت: «نسبت ابتلای مردان به سرطان پستان در جهان در مقایسه با خانم‌ها یک صدم است یعنی از هر ۱۰۰ خانمی که به سرطان پستان مبتلا می‌شوند یک آقا نیز به این بیماری مبتلا می‌شود البته؛‌ این آمار در ایران با تفاوت‌هایی روبه‌ رو است؛ به طوری که از هر ۱۰۰ خانم، سه آقا به سرطان پستان مبتلا می‌شود. سرطان سینه در آقایان دارای جنبه ژنتیکی است، به همین دلیل اگر در یک خانواده یک آقا به سرطان پستان مبتلا شود،‌ خانم‌های خانواده نیز باید تست ژنتیکی دهند زیرا احتمال مثبت بودن تست ژنتیکی آنها بالا است.»
 

شناخت بافت پستان، مهم‌ترین گام درمان

الفت بخش یکی از مهم‌ترین راه‌های شناخت سریع سرطان پستان را آشنایی خانم‌ها با علائم سرطان پستان معرفی کرد و گفت:« شناخت بافت پستان برای زنان امری ضروری است. باید همانگونه که از جزئیات دقیق تغییرات پوست صورتشان مطلع می‌شوند، از تغییرات بافت پستان نیز آگاه باشند تا بروز ضایعه جدید را با پزشک خود در میان بگذارند. لمس توده در پستان خصوصا توده بدون درد و با قوام سخت، وجود غیرقرینگی اخیر در پستان‌ها، تو کشیدگی قسمتی از پوست و نوک پستان، قرمزی غیر طبییعی پوست پستان، ترشح خود به خودی از پستان بویژه ترشحات خونی یا زرد شفاف و... از تغییرات بسیار مهمی است که در صورت مشاهده هر یک باید بلافاصله پزشک معالج در جریان قرار گیرد.» بیشتر بخوانید سرطان سینه و شیردهی به نوزاد

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید