2109
رژیم غذایی ماه به ماه بارداری در طب سنتی

رژیم غذایی ماه به ماه بارداری در طب سنتی

1398/10/18 بازدید9995

برنامه غذایی زنان باردار باید شامل تمام مواد غذایی و معدنی مورد نیاز بدن مادر و جنین باشد. به همین دلیل زنان باردار به دلیل وضعیت خاص خود بهتر است تحت نظر پزشک رژیم غذایی ویژه‌ای را دنبال کنند. اما با اطلاع از برخی نکات میتوانید از سلامت رژیم بارداری خود مطمئن شوید.
هر زن باردار رژیم غذایی خود را باید از این 5 گروه مواد غذایی فراهم کند:
۱- نان، غلات و حبوبات
۲- سبزیجات
۳- میوه ها
۴-گوشت مرغ ، ماهی، تخم مرغ
۵-شیر و ماست و پنیر
هدف این است که در طول بارداری انواع مختلفی از غذاهای سالم را بخورید. غذاهای بی ارزش فرآوری شده را با غذاهای طبیعی و کم چرب جایگزین کنید. برای مثال چیپس و نوشابه هیچ ارزش غذایی ندارند. میوه تازه، سبزیجات و پروتئین های کم چرب مانند مرغ، ماهی، لوبیا یا عدس را بیشتر استفاده کنید. این بدان معنا نیست که در طول بارداری از تمام غذاهای مورد علاقه خود پرهیز کنید اما باید با غذاهای مغذی رژیم خود را متعادل کنید تا هیچگونه ویتامین و مواد معدنی مهمی را از دست ندهید.


تغذیه بارداری

ماه اول بارداری

ماه اول بارداری آغاز فعالیت قلب است. انار خون ساز است، اگر در فصلی بودید که انار نبود غذاهای خون ساز دیگر استفاده کنید. خرما قند طبیعی دارد که سوخت مغز است .مصرف لبنیات در شب مثل شیر با خرما و پنیر با گردو خیلی مفید است. مصرف سبزیجات که هم خون تازه برویاند و هم از یبوست در بارداری پیشگیری کند..

ماه دوم بارداری

ماه دوم، ماه شکل گیری چهره جنین است. بادام منبع کلسیم است وبهتراست پودر شده و باشربت عسل معجون شود و میل شود میزان کلسیم سازی آن که مغز استخوان را پر می‌کند و مغز استخوان خون تازه تولید می کند خیلی زیاد است.

ماه سوم بارداری

در این ماه تارهای صوتی و اعضاء حسی جنین شکل می گیرد. گندم ویتامین ای دارد و بصورت جوانه یاحلیم استفاده می شود. ویتامین ای در زیبائی مؤثر است .گوشت قرمز بالاترین خون سازی و ویتامین ب را دارد.سیب درختی وغذاهای گرم باعث بالارفتن حرارت معده ودرنتیجه هضم غذا و از طرفی کاهش تهوع ناشی ازویارو…می شود.

ماه چهارم بارداری

در این ماه رویش موی کودک شروع می شود. مصرف ناشتا این مواد خیلی مفید است :
سیب ، انار، عسل. روزانه ۲ عدد انجیر خیلی مفید است. انجیر کلسیم زیادی دارد و خون ساز است. بیشتر بخوانید: فواید خوردن انار در بارداری

ماه پنجم بارداری

ماه حرکت جنین است. تخم مرغ بالاترین ویتامین ب را دارد و داروی اعصاب محسوب میشود .


مواد غذایی مفید در بارداری

ماه ششم بارداری

مصرف انجیر و زیتون بعد از صبحانه توصیه می‌شود. زیتون برای تقویت اعصاب مفید است. این دو ماده برای ماه بعد که فعالیت اعصاب شروع می شود، ضروری است. بیشتر بخوانید: مصرف زیتون در بارداری

ماه هفتم بارداری

ماه سیستم اعصاب است. مصرف ناشتا انار و بادام روزانه خیلی مفید است. در فصل تابستان مصرف خربزه که گرم و تر است مفید است. خوردن به د راین ماه کودک را زیبا می‌کند. مصرف کدو مسمائی و حلوائی کودک را خوش خلق می‌کند.

ماه هشتم بارداری

ماه زیبایی جنین است. مصرف عسل، سرکه سیب هفته ای یک بار،انارشیرین در صبح خیلی مفید است.عسل ویتامین دارد و در زیبایی جنین و بدن مادر نقش دارد. سرکه گرم است وحرارت بدن را بالا میبرد و مقوم اعصاب است.

ماه نهم بارداری

ماه تولد کودک است. برای مادران با طبع سرد مصرف کباب گوشت شتر و برای مادران با طبع سرد و خشک، کباب ماهی خیلی مفید است. برای مادران با طبع دموی، گوشت شتر تا سردی و خشکی آن را میزان کند. مصرف خرما با شیر در شب خیلی مفید است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها