2109
درمان سرفه خشک زمستانی با چند راهکار خانگی

درمان سرفه خشک زمستانی با چند راهکار خانگی

1398/10/21 بازدید924
سرفه خشک در شب در ماه‌های سرد زمستان بسیار رایج است. اما در تمام طول روز هم می‌تواند شما را درگیر کند. این سرفه باعث ایجاد خلط یا سایر مواد تحریک کننده از ریه یا مجاری بینی نمی‌شود و به راحتی می‌توانید در طول روز با نوشیدن، نوشیدنی گرم یا نوشیدن شربت سرفه درمان شود. برای اغلب ما چای عسل زنجبیل یکی از بهترین گزینه‌هاست. اما وقتی با سرفه در تختخواب از خواب بیدار می‎‌شوید یا به دلیل سرفه نمیتوانید بخوابید، باید به یک راه حل فکر کنید. خوشبختانه درمان‌های خانگی مناسبی برای خلاص شدن از شر این بیماری تحریک کننده وجود دارد اما اگر قادر به تسکین این سرفه‌ها نیستید بهتر است با پزشک مشورت کنید.

یک مرطوب کننده در خانه بگذارید

هوای زمستان خشک و سرد است. در هوای زمستانی رطوبت بسیار کم است. این هوای خشک در اتاق خواب شما می‌تواند شرایط شما را بدتر کند و باعث بیدار شدن شما در شب‌ها شود. بنابراین بهترین راه‌حل این است که از یک مرطوب کننده کمک بگیرید. این باعث می‌شود هوا در اتاق شما مرطوب بماند.

استفاده از مرطوب کننده هوا در خانه

بخور آب گرم قبل از خواب

کافی است مقداری آب بجوشانید. این آب داغ را درون یک کاسه بریزید و در بخار عمیق آن نفس بکشید. یک حوله روی سرتان بیندازید تا بخار از این فضا خارج نشود و آب برای مدت طولانی‌تری گرم بماند. امروزه دستگاه‌های بخور برقی در بازار موجود است که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید. اینها بسیار مناسب هستند و شما نیز از خطر سوختگی در امان هستید.

از یک بالش اضافی استفاده کنید

باید توجه داشته باشید که اگر در طول سرفه در شب مجبور می‌شوید بنشینید تا سرفه قطع شده و تسکین یابید، سعی کنید هنگام خواب سر خود را بلند نگهدارید. این ممکن است سرفه خشک شبانه را تسکین دهد. اما اطمینان حاصل کنید که در یک وضعیت راحت بخوابید تا صبح درد جدیدی نداشته باشید.

چای عسل زنجبیل قبل از خواب بخورید

عسل می‌تواند گلودرد شما را تسکین دهد. قبل از خواب کافی است یک قاشق چایخوری عسل میل کنید. اگر این محلول برای شما خیلی شیرین است فقط مقداری آب گرم کنید، یک قاشق چایخوری عسل و کمی زنجبیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید. قبل از رفتن به رختخواب آن را به آرامی بنوشید. بدون شک این به شما کمک می‌کند، خواب راحتتری داشته باشید. 
بیشتر بخوانید: 4 دمنوش سرماخوردگی ویژه پاییز و زمستان

دمنوش لیمو، عسل و زنجبیل برای درمان سرفه در زمستان

قلم بینی استفاده کنید

این کار هنگامی که سرفه خشک شبانه دست از سرتان برنمی‌دارد، می‌تواند مفید باشد. هر زمان که سرفه داشتید کافی است یکی از این قلم بینی‌ها که حاوی اکالیپتوس است را تنفس کنید. این کار بلافاصله به شما آرامش می‌بخشید و در مدت طولانی هم تسکین می‌یابید.

زردچوبه بخورید

زردچوبه حاوی کورکومین است. ترکیبی که می‌تواند دارای خواص ضدالتهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی باشد و سرفه خشک را درمان کند. کورکومین هنگام مصرف با فلفل سیاه به بهترین وجه جذب جریان خون می‌شود. یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک هشتم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک نوشیدنی مانند آب پرتقال سرد اضافه کرده و بنوشید. البته می‌توانید آن را درون یک چای گرم هم درست کنید. زردچوبه از منابع معتبر برای درمان بیماریهای تنفسی، برونشیت و آسم است. بیشتر بخوانید: خواص زردچوبه

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8758 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6319 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15107 بازدید