2109
سفری جادویی به عسلویه، شهر سرب و طلا!

سفری جادویی به عسلویه، شهر سرب و طلا!

1398/10/11 بازدید3538
ایران زیبا و دیدنی است و یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاهای آن هم جایی است که فکرش را نمی‌کنید . شهر طلا و سرب، شهر جادویی، شهری در آن سر دنیا .بیشتر آدمها تصور می کنند فقط جای مردان تنهاست ... عسلویه شگفت انگیز.

بهترین سفر، بهترین خاطره

سفر به عسلویه بهترین و به یاد ماندنی ترین تجربه کودکانم بود. هنوز هم آوینا وقتی می‌خواهد به چیزهای خوب و آرام فکر کند به ساحل خلیج فارس فکر می‌کند. سفر به عسلویه مسائل خاص خودش را دارد . اول از همه راه بسیار طولانیست . حتما باید راه را دو تیکه کرد . نزدیک بیست و چهار ساعت رانندگی در جاده صاف و مستقیم در پیش است . با همه اینها وقتی راه طولانی تمام شد، وقتی اولین نشانه های جنوب زیبا و خلیج فارس شکوهمند را دیدید، وقتی به بندر سیراف رسیدید به خودتان می‌گویید که قطعا ارزشش را داشت.

عسلویه

شنا با لاک پشتها

عسلویه با طبیعت حیرت انگیز منتظر شماست. آب خلیج فارس بسیار آبی و آرام است و کودک شما می‌تواند با یک عینک شنای ساده ماهی‌ها و لاکپشتهای آبی را ببیند .برای روز اول شما را دعوت می‌کنم به پارک ملی دریایی نایبند، که با مساحت بیش از ۴۲ هزار هکتار در استان بوشهر در سال ۱۳۸۲، در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شد. پارک ملی، دریایی نایبند که در جنوب بوشهر قرار دارد، از مجموعه با ارزش و کم نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده و از مهم ترین ویژگی‌‌های آن وجود سواحل متنوع حفره‌‌ای، ماسه‌ ای، مرجانی و جنگلی است. شما در این پارک ملی زیبایی تپه چشم‌نواز ماسه ای را می‌بینید که به فیروزه‌ای دریا ختم می شود .این پارک یکی از با ارزش‌ترین زیستگاه‌‌‌های دریایی خلیج فارس است که دارای مجتمع‌‌های مرجانی، علفهای دریایی، خورهای متعدد، جنگلهای حرا، سواحل ماسه‌‌ای زیبا، سواحل صخره‌ای و درختان کهنسال انجیر معابد است. پیشنهاد من یک شب کمپ در ساحل زیبای نایبند است.

کودک در ساحل

غار دریایی در ساحل بنود

پیشنهاد بعدی روستای بنود است. روستای بنود در ۳۵ کیلومتری شرق عسلویه واقع شده است. این روستا از شرقی‌ترین روستاهای استان بوشهر محسوب می‌شود. روستای بنود را بیشتر به خاطر ساحل صخره‌ای جادویی و بسیار زیبایش می‌شناسند، فاصله‌ی روستا با دریا خیلی کم است، با این حال، دریا از روستا دیده نمی‌شود. ساحل بنود با تمام سواحلی که تا به امروز دیده‌اید تفاوت دارد، ساحلی که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند یکی ازجاذبه‌های دیگر ساحل بنود، دکور فیلم محمد رسول الله(ص) است که دیدنش خالی از لطف نیست. از دیگر مناطق دیدنی ساحل بنود غار دریایی است. برای رسیدن به این غار باید از تپه‌ کوچکی بگذرید. در واقع یکی از جاذبه‌های توریستی ساحل بنود همین مسیر رسیدن تا غار دریایی و طناب‌هایی هست که در این مسیر تعبیه شده تا با کمک آنها از صخره‌ها بالا و پایین برویم. نکته بسیار مهم در مورد سفر جنوب این است که این روزها بهترین موقع برای سفر با این‌منطقه است پس فرصت را از دست ندهید و به سرعت برای دیدن این جاذبه‌های زیبا عازم شوید.
  
سواحل عسلویه

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16262 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11532 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2649 بازدید