2109
 کدام رژ لب‌ها سرب دارند؟

کدام رژ لب‌ها سرب دارند؟

1398/09/13 بازدید3508
نتایج یک پژوهش تحقیقاتی نشان می‌دهد میزان فلزات سنگین مانند سرب در رژ لب‌های تولید داخل بیشتر از نمونه‌های خارجی است. فتانه شکرالهی با بیان این مطلب در همایش استاندارد نسبت به سرب موجود در تولیدات داخلی اظهار نگرانی کرد.

آزمایش رژ لب‌های داخلی چه چیزی نشان می‌دهد؟

به گزارش ایسنا فتانه شکرالهی در همایش استاندارد و کیفیت استان البرز با اشاره به انجام دو پژوهش تحقیقاتی می‌گوید: در اولین تحقیق وضعیت 25 نمونه رژ لب‌ داخلی و خارجی بررسی شد که نتایج آزمایش‌ها نشان داد رژ لب‌های داخلی و خارجی از نظر بار میکروبی اختلاف معناداری با هم نداشتند ولی میزان پرواکسید رژهای خارجی بیشتر از نمونه‌های داخلی و میزان فلزات سنگین مثل سرب در رژ لب‌های تولید داخل بیشتر از نمونه‌های خارجی بود.

رژ لب های رنگی

مصرف لوازم آرایش در ایران بالاست

ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است و ایرانی‌ها سالانه یک میلیارد دلار لوازم آرایشی می‌خرند. شکرالهی با بیان این موضوع تصریح می‌کند: برای حفظ سلامت مصرف کنندگان، بدون شک نتیجه این تحقیق به تجدید نظرهایی در خصوص استانداردهای لوازم آرایشی در کشور منجر می‌شود.

مضرات سرب موجود در رژ لب چیست؟

سرب موجود در رژ لب می‌تواند باعث آسیب مغزی، افزایش فشار خون و مشکلاتی برای کلیه‌ها شود. سربی که از طریق مواد آرایشی مانند رژ وارد بدن می‌شود، وارد جریان گردش خون می‌شود تا به مقداری ثابت برسد و به مرور این سرب اضافی به بافت‌های نرم به خصوص سلول‌های مغزی وارد می‌شود. مقادیر بالای آن سبب از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می‌‌‌شود. در بزرگسالان افزایش میزان سرب در خون احتمال افزایش فشار خون را در افراد به همراه داشته و حتی احتمال انتقال این میزان سرب از طریق مادر به نوزاد نیز وجود دارد. کودکان تحت تاثیر سربی که پیش یا پس از تولد وارد بدن آنها می‌شود ممکن است دچار آسیب‌های روانی و عصبی شوند.
بیشتر بخوانید: رژ لب مناسب بارداری را چطور بشناسیم؟

زن در حال رژلب زدن و نگاه کردن به آینه

حذف سرب از رژ لب امکان دارد؟

هنوز فناوری لازم برای حذف کامل سرب از رنگ‌دانه‌های مورداستفاده در رژلب وجود ندارد. در حال حاضر مراجع نظارتی بیشتر در تلاش‌اند که با اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه کاری کنند میزان سرب در لوازم آرایشی از حد ایمن بالاتر نرود. بسیاری از رژلب‌ها، خصوصا کدهای طیف قرمز، درصورت حذف رنگ‌دانه‌های آرایشی حاوی سرب قابل‌تولید نخواهند بود. به همین دلیل است که برندهای فاقد سرب طیف رنگی محدودتری دارند.
بیشتر بخوانید: رژلب مناسب پوست شما کدام است؟

راه‌های تشخیص رژ لب سالم

مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید. با یک انگشتر طلا روی آنرا خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر کرد، پس شما می‌فهمید که حاوی سرب است. اگر به طور مرتب از رژ لب استفاده می‌کنید بهتر است روزانه با وازلین، عسل یا خامه لب‌هایتان را چرب کنید تا سلامت لب‌ها از بین نرود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14723 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10407 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2068 بازدید