2109
فیبروز ابرو چیست و مزایا و معایب آن کدام است؟

فیبروز ابرو چیست و مزایا و معایب آن کدام است؟

1398/09/11 بازدید30244

فیبروز ابرو نامی است که این روزها حتما زیاد شنیدید! شاید تا کنون شما هم این کار را انجام داده باشید یا دراین فکر باشید که این کار را روی ابروهای خود انجام دهید. اما چقدر از فیبروز می دانید؟

فیبروز ابرو چیست؟ 

فیبروز روشی هست که برای میکروبلیدینگ ابرو استفاده می شود و تکنیکی است که توسط کمپانی فی برای میکروبلیدینگ ابرو معرفی شده است. در فیبروز ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از یک تیغ و با پاره کردن بافت پوست توسط این تیغ، رنگدانه ها را وارد پوست می کنند.

فیبروز ابرو، زیبا، طبیعی اما خطرناک 

فیبروز یا میکروبلیدینگ به دلیل اینکه ابروهایی زیبا و طبیعی برای فرد ایجاد می کنند، طرفدارهای بسیاری در میان خانم های ایرانی پیدا کردند. اما تمام افرادی که متقاضی انجام این کار هستند، به هیچ وجه از عوارض خطرناک و جبران ناپذیری که فیبروز یا میکروبلیدینگ دارند آگاه نیستند.

عوارض فیبروز و خطرات آن 

اگه شما هم متقاضی انجام فیبروز یا میکروبلیدینگ هستید، قبل از اینکه برای انجام این کار وقت بگیرید، بهتر است چند دقیقه ای برای سلامت خود وقت بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید.

همانطور که ذکر شد، نتیجه نهایی فیبروز بسیار طبیعی است و افرادی که ابروهای خالی و یا ناقرینه دارند برای پر شدن و رفع  عدم تقارن ابروهای خود ترجیح می دهند به جای استفاده روزانه از سایه و مداد ابرو، فیبروز انجام دهند.

 در برخی موارد هم افراد در اثر بیماری های خاصی دچار ریزش ابرو می شوند یا به دلیل شکستگی و بخیه، قسمتی از ابروهای خود را از دست می دهند. این افراد نیز برای بازگرداندن زیبایی طبیعی ابروهای خود ممکن است فیبروز و میکروبلیدینگ را انتخاب کنند.

اما موضوع اصلی این است که فیبروز یا میکروبلیدینگ در کنار داشتن نتیجه ای زیبا و طبیعی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پوست وارد کنند.

روش انجام فیبروز ابرو

در فیبروز، یک تیغ به روش سنتی با دست روی پوست کشیده می شود و تنها عاملی که روی مقدار نفوذ تیغ در پوست تاثیر دارد فشار دست فرد است. به همین دلیل احتمال خطا در حین انجام میکروبلیدینگ و کشیدن تیغ در لایه های عمیق تر و یا سطحی تر پوست وجود دارد.

اگر تیغ در لایه های سطحی تر پوست کشیده شود، ماندگاری رنگ بسیار کم خواهد بود و بعد از یکی دو ماه، رنگ های کاشته شده کاملاً کمرنگ می شوند. اما اگر تیغ در لایه های عمیق تر پوست کشیده شود، بافت پوست را کاملاً تخریب می کند و پوست امکان بازسازی و ترمیم خود را از دست می دهد.

ایجاد اسکار پس از انجام فیبروز 

زخم ناشی از تیغ با رنگی متفاوت و کمی برجستگی و یا فرورفتگی که به آن اصطلاحاً اِسکار می گویند ترمیم می شود. در این صورت در ظاهر ابرو، خطوطی عمیق دیده خواهد شد که رنگدانه را به سرعت از دست می دهند و از آنجایی که بافت پوست در این قسمت تخریب شده، این جای زخم ها و خطوط باقیمانده قدرت رنگ پذیری نخواهند داشت و برای همیشه همراه شما می مانند.

دیجیتال بلیدینگ، بهترین جایگزین برای فیبروز 

 اگر تا اینجا از فیبروز نا امید شدید و تصمیم خود را برای انجام میکروبلیینگ تغییر دادید، به شما تبریک می گویم! اما نگران نباشید، هنوز هم می توانید با استفاده از روش های دیگر کم پشتی یا عدم تقارن ابرو را به صورت کاملاً طبیعی و زیبا با ماندگاری مناسب و بدون هیچ گونه آسیبی به پوست برطرف کنید.

بله! این امکان هنوز هم وجود دارد و شما با استفاده از دیجیتال بلدینگ که جدید ترین تکینیک در آرایش دائم هست می توانید ابرو هایی طبیعی و زیبا داشته باشید بدون اینکه به پوست خودتان آسیب بزنید.

دیجیتال بلیدینگ چیست؟

دیجیتال بلیدینگ در واقع روشی است که نتیجه میکروبلیدینگ را با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا یعنی دستگاه های پیشرفته میکروپیگمنتیشن و کارتریج هایی با سایز نانو به شما می دهد.

از آنجایی که در دستگاه های میکروپیگمنتیشن امکان تنظیم عمق نفوذ سوزن وجود دارد، به راحتی می توان عمق نفوذ سوزن را کنترل کرد تا کاشت رنگدانه در عمق مناسب پوست انجام شود. در این روش امکان نفوذ بیش از حد سوزن به پوست وجود ندارد و از آنجایی که سوزن مانند تیغ پوست را پاره نمی کند، حتی در صورتی که سوزن به لایه های عمیق تر پوست وارد شود آسیبی به پوست نمی‌رسد.

مکانیسم کاشت رنگ در دیجیتال بلیدینگ

شاید شما هم این موضوع را تجربه کرده باشید که در صورت بریدن پوست با چاقو و یا تیغ جای زخم آن همیشه با رنگی متفاوت روی پوست شما باقی مانده اما هیچ گاه جای سوزن یا سرنگ روی پوست شما باقی نمانده است. از آنجایی که مکانیسم کاشت رنگ در دیجیتال بلیدینگ با وارد شدن سوزن به پوست است و هیچ پارگی در پوست ایجاد نمی شود، امکان ایجاد اسکار و جای زخم در دیجیتال بلیدینگ نیز وجود ندارد.

همچنین به دلیل اینکه سوزن های مورد استفاده در دیجیتال بلیدینگ در سایز نانو هستند، نتیجه کار دیجیتال بلیدینگ نیز بسیار ظریف و طبیعی مانند تارهای مو خواهد بود.

و آخرین نکته مهم در رابطه با دیجیتال بلیدینگ این هست که این تکنیک در دنیا بسیار جدید بوده و در حال حاضر تنها برندی که این تکنیک را وارد ایران کرده برند آمیا است. پس هنگام مراجعه برای انجام دیجیتال بلدینگ مطمئن شوید که پیگمنتر با دستگاه آمیا کار شما را انجام می‌دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید