2709
برنامه‌ جدید "وزارت بهداشت" برای درمان "کودکان هموفیلی"

برنامه‌ جدید "وزارت بهداشت" برای درمان "کودکان هموفیلی"

1393/05/21 بازدید455

 راضیه حنطوش‌زاده کارشناس اداره هموفیلی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: برای درمان بیماران هموفیلی دو برنامه وجود دارد اولین برنامه بالا بردن سطح فاکتورهای خونی به حدی که از خونریزی جلوگیری کنیم و دومین برنامه درمان خونریزی در بیماران هموفیلی است.


وی با بیان اینکه زمانی که بیماران هموفیلی دچار خونریزی می‌شوند به مرور زمان این خونریزی عوارض بدی روی بدن به خصوص روی مفصلها می‌گذارد، افزود: اداره هموفیلی وزارت بهداشت برنامه‌ای را تزریق کرده تا کلیه بیماران هموفیلی زیر 15 سال را تحت روش درمانی جدید قرار گیرند به این معنا که سطح فاکتور 8 آنها به حدی بالا ببریم که میزان خونریزی در آنها را به صفر برسانم.

وی ادامه داد:‌ این روش درمانی مخصوص کسانی است که هموفیلی آنها از نوع شدید باشد که بروز خونریزی در آنها خیلی بالا است. این برنامه به کلیه دانشگاهها و کانون هموفیلی ابلاغ شده است و دانشگاهها در حال حاضر در تهیه لیست اسامی کودکانی واجد شرایط این نوع روش درمانی هستند.
چرا که باید کسی که روی این روش درمانی قرار می‌گیرد و باید یک روز درمان فاکتور دریافت کنند.

حنطوش‌زاده تاکید کرد:‌سامانه وزارت بهداشت 8 هزار بیمار مبتلا به هموفیلی ثبت شده است که از این تعداد 4 هزار نفر مبتلا به هموفیلی ثبت شده است که از این تعداد 4 هزار مبتلا به هموفیلی کمبود فاکتور 8 هستند که 1400 نفر آنها هم مبتلا به نوع شدید هستند. همچنین 1500 نفر آنها هم مبتلا به کمبود فاکتور9 هستند که از این تعداد 300 نفر آنها مبتلا به نوع شدید هستند.

وی خاطر نشان کرد:‌با توجه به این که بیمارستان کودکان مفید مرکز جامعه درمان کودکان هموفیلی است این برنامه را شروع کرده است که تا به حال این روش درمانی روی 47 کودک در حال انجام است.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها