2709
نداشتن حالت تهوع در بارداری به معنی سقط جنین است؟

نداشتن حالت تهوع در بارداری به معنی سقط جنین است؟

1398/08/13 بازدید3092
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که حالت تهوع صبحگاهی را تجربه می‌کنند ممکن است در معرض خطر سقط جنین کمتری قرار بگیرند اما آیا این موضوع باعث می‌شود زنانی که در بارداری حالت تهوع ندارند، نگران شوند؟ چقدر احتمال سقط جنین در اثر نداشتن حالت تهوع در بارداری وجود دارد؟ با هم این مقاله را می‌خوانیم

نگران نداشتن حالت تهوع در بارداری هستید؟

فقدان حالت تهوع و ویار صبحگاهی نشانه سقط جنین به حساب نمی‌آید. اگرچه در بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری تهوع صبحگاهی شایع است اما بسیاری دیگر حاملگی کاملا سالم و بدون هرگونه حالت تهوع بارداری خود را می‌گذرانند. به علاوه اصلا عجیب نیست که گاهی خانم باردار تهوع صبحگاهی داشته باشد و گاهی نداشته باشد بنابراین از بین رفتن حالت تهوع لزوما نشانه سقط جنین نیست.
حدود 30 درصد از زنان باردار به هیچ عنوان حالت تهوع دوران بارداری را تجربه نمی‌کنند. تجربه نکردن حالت تهوع در بارداری درست مانند این است که همه دچار بیماری حرکتی نمی‌شوند.
باید سعی کنید علائم بارداری خود را بیش از اندازه تجزیه و تحلیل نکنید. اما اگر این موضوع شما را عصبی می‌کند با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید راهی وجود دارد که از سلامت همه چیز اطمینان حاصل کنید.

حالت تهوع در دوران بارداری

چرا حالت تهوع نمی‌گیرید؟

این احتمال وجود دارد که بدن شما افزایش سریع سطح گنادوتروپین کوریونی انسانی، استروژن و سایر هورمون‌هایی که در سه ماهه اول ایجاد می‌شوند بهتر مدیریت می‌کنید. این سطوح به سرعت در دوران بارداری افزایش پیدا می‌کند. سطح HCG به تنهایی هر هفته در هفته‌های بارداری دوبرابر می‌شود. اما زمانی که به سه ماهه دوم می‌رسید سطح افزایش هورمون‌ها به یک سطح قابل کنترل‌تری کاهش می‌یابد.

در تهوع صبحگاهی چه اتفاقی می‌افتد؟

تهوع صبحگاهی حالت تهوع و استفراغ است که به طور معمول در سه یا چهار ماه اول بارداری رخ می‌دهد و سپس خود به خود متوقف می‌شود. با این حال بیماری صبحگاهی می‌تواند در هر نقطه در دوران بارداری رخ دهد. اگرچه بیماری ویار صبحگاهی معمولا خطری برای مادر و جنین ندارد اما می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

علت تهوع صبحگاهی

علت تهوع صبحگاهی دقیقا معلوم نیست. این حالت ممکن است با تغییرات هورمونی که در دوران بارداری همراه است یا میزان قند خون پایین مرتبط باشد. عواملی مانند استرس، مسافرت و خستگی می‌توانند بیماری صبحگاهی را بدتر کنند.
بیشتر بخوانید: بهترین مواد غذایی برای درمان تهوع بارداری

نوشیدن مایعات در هنگام بارداری

درمان تهوع صبحگاهی

متاسفانه درمان خاصی برای بیماری صبحگاهی وجود ندارد. به طور معمول بیماری صبحگاهی بعد از 3 یا 4 ماه بارداری از بین می‌رود. در اینجا چند نکته در مورد مقابله با تهوع صبحگاهی می‌خوانید:
  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید.
  • از خوردن وعده‌های غذایی زیاد خودداری کرده و میان وعده بخورید.
  • وقتی از خواب بیدار می‌شوید قبل از بلند شدن از رختخواب کمی نان تست بخورید.
  • مواد غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات‌‌های پیچیده بخورید.
  • محصولات زنجبیل‌دار بخورید تا حالت تهوعتان کاهش پیدا کند.
  • گردش هوا را در خانه برقرار کنید و بو را کاهش دهید.
  • با پزشک در مورد مصرف مکمل‌های ویتامین B6 صحبت کنید.
  • در هنگام حالت تهوع از تردیلا یا آبگوشت و سوپ استفاده کنید.
  • طب فشاری و طب سوزنی را امتحان کنید.
  • در مورد مصرف داروهای ضدتهوع با پزشک مشورت کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

من ۶ هفته و ۴ روزمه ولی اصلا حالت تهوع ندارم

پربازدیدترین ها