2109
آمار نابینایی و کم‌بینایی کودکان ایرانی چقدر است؟

آمار نابینایی و کم‌بینایی کودکان ایرانی چقدر است؟

1398/07/23 بازدید390
«۳۰ هزار کودک کم‌بینا و ۷هزار و ۵۰۰ کودک نابینا در کشور وجود دارد. همچنین جمعیت نابینایان بالای ۵۰ سال ایران حدود ۸۰ هزار نفر است.»
دکتر سید فرزاد محمدی رئیس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، با بیان این مطلب با اشاره به اینکه مطالعه‌ای ملی درباره شیوع نابینایی و کم بینایی در کشور نداریم، گفت:« بر اساس یک متاآنالیز، شیوع اختلالات بینایی قابل توجه در کشور در سنین بالاتر از ۵۰ سال، حدود چهار درصد است که بر اساس تخمین ها ۳۰ هزار کودک کم‌بینا و هفت هزار و ۵۰۰ کودک نابینا در کشور وجود دارد. ‌ طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، ۳۶ میلیون نفر در سراسر دنیا نابینا هستند، در این میان تفاوت جنسیتی میان زنان و مردان در امر نابینایی امر قابل توجهی نیست.»بیشتر بخوانید دلایل نابینایی مادرزادی چیست؟

بیشتر نابینایی ها اکتسابی هستند

محمدی بیشترین علت بروز نابینایی را اکتسابی می داند:« این موارد اکتسابی شامل آب مروارید، پیری شبکیه، آب سیاه، کدورت قرنیه و بیماری شبکیه به دلیل دیابت هستند. باید توجه کرد که امروز بیشتر از اصطلاح «اختلال بینایی» استفاده می‌کنیم و از این رو عیوب انکساری اصلاح نشده و همین طور پیرچشمی (اختلال در دید نزدیک) هم مشمول تعریف می‌شوند و اتفاقا سهم اصلی اختلال ناشی از آن‌ها است.پیری شبکیه، آب سیاه و بیماری شبکیه به دلیل دیابت، بیماری‌های غیرواگیر چشم شناخته می‌شوند. برخی آب مروارید را نیز تحت همین عنوان می‌آورند. انواع سکته‌های شبکیه و عصب بینایی نیز در دسته بیماری‌های غیرواگیر قرار می‌‌گیرند.»بیشتر بخوانید علل شایع بروز نابینایی در اطفال.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15713 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11192 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2291 بازدید