2109
۸۵ درصد زنان خانه‌دار در معرض ابتلا به بیماریهای ریوی هستند

۸۵ درصد زنان خانه‌دار در معرض ابتلا به بیماریهای ریوی هستند

1398/07/21 بازدید302
«بیماری‌های ریوی و تنفسی بخش عمده‌ای از بیماری‌های غیر واگیر را تشکیل می دهند.»
دکتر علیرضا زالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب گفت:« حدود ۲۵ سال پیش این بیماری‌ها شانزدهمین علت مرگ ایرانیان بود و اکنون به هفتمین عامل تبدیل‌شده است. مصرف سیگار و قلیان، آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی، استرس‌های محیطی، حاشیه‌نشینی و تغییر الگوی زندگی ایرانیان به افزایش بیماری‌های تنفسی در کشور دامن زده است. مشکلات ایجادشده توسط بیماری‌های مزمن ریوی، بسیار جدی و خطرناک هستند.» بیشتر بخوانید عفونت ریه در بارداری.
زالی مهم‌ترین راه مقابله با بیماری‌های ریوی را پیشگیری از ابتلا به آن ذکر کرد و گفت: اصلی‌ترین اقدام در این زمینه پرهیز از مصرف سیگار، قلیان و سایر دخانیات است.کاهش آلودگی هوای محیط در شهرهای بزرگ و کاهش آلودگی هوا در مناطق در معرض گردوغبار را از دیگر اقدامات مهم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ریوی است.»
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش آلودگی های خانگی در فضاهای بسته به ایسنا گفت:« متأسفانه طبق آمار، ۸۵ درصد از زنان خانه‌دار به دلیل نادیده گرفتن کیفیت دستگاه‌های پخت‌وپز و همچنین آلودگی‌های ناشی از طبخ غذا در معرض ابتلا به بیماری ریوی قراردارند.»بیشتر بخوانید اثر سوء آلودگی بر ریه کودکان.
زالی با اشاره به این‌که امروزه الگوهای آلودگی هوا تغییر کرده است، گفت:« این موضوع باعث شده تا آلاینده‌های جدیدی نظیر آلودگی‌های ناشی از گازهای گلخانه‌ای به وجود بیایند که ابزارهایی برای کاهش آثار زیان‌بار آن‌ها وجود ندارد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید