2109
آموزش الفبای فارسی به کودکان با این کتاب‌ها!

آموزش الفبای فارسی به کودکان با این کتاب‌ها!

1398/07/08 بازدید2575
یادگیری الفبای فارسی اولین پله باسواد شدن کودک شماست. شاید از جمله مادرانی هستید که دلتان می‌خواهد قبل از فرستادن کودک به مدرسه یا در سال‌های اولیه ابتدایی، همگام با کودک در یادگیری الفبا به او کمک کرده و کاری کنید که همیشه نمره دیکته او خوب و عالی باشد. در این صورت به شما توصیه می‌کنیم که این کتاب های آموزشی کودکان را تهیه کرده و گام به گام برای آموزش الفبای فارسی به کودکان پیش‌قدم شوید. این کتاب ها با داشتن تصاویر جذاب و شعرهای لذت بخش، مشوق کودک شما هستند تا در مدرسه هم از درس و الفبا فراری نباشد و برای یادگیری اشتیاق بیشتری به خرج دهد.

کتاب الفبای فارسی دو زبانه

اگر فرزند شما هنوز به مدرسه نرفته و یکی دو سالی مانده تا او را راهی مدرسه کنید، این کتاب برای آموزش الفبای فارسی به کودک شما کاملاً مناسب است. از جمله ویژگی‌های جالب این کتابِ خوش رنگ و زیبا، دو زبانه بودن آن است. یعنی هم‌زمان که با شکل‌های جذاب الفبا را به او یاد می‌دهید، می‌توانید معادل انگلیسی آن کلمه را هم به کودک بیاموزید. تصاویر جالب و رنگارنگ به کودک کمک می‌کنند که به خواندن این کتاب علاقه‌مند شده و قبل از رفتن به مدرسه الفبا را یاد بگیرد. کتاب الفبای دو زبانه از سوی نشر پیام مشرق منتشر شده است. 

کتاب الفبای فارسی دو زبانه

کتاب آموزش الفبای فارسی همراه با شعر

یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش الفبا به کودکان، استفاده از شعرهای مختلف است. کودکان در سال‌های قبل از دبستان(گروه سنی الف) و سال‌های آغاز دبستان(گروه سنی ب) می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. البته نویسنده در ابتدای کتاب توصیه کرده که بهتر است مربی یا پدر و مادر در استفاده از این کتاب کودک را همراهی کنند تا بار آموزشی بیشتری داشته باشد.
این کتاب آموزشی کودکان توسط موسسه انتشارات قدیانی منتشر شده و از سری کتاب های بنفشه است. 

کتاب دیکته شب
دیکته نوشتن از جمله تکالیفی است که به یادگیری هر چه بهتر الفبای فارسی کمک می‌کند. بیشتر پدر و مادرها این نکته را می‌دانند و به همین دلیل هر شب دیکته گفتن، بخشی از برنامه روزمره آنها است. کتاب دیکته شب برای کلاس اولی‌ها یکی از کتاب هایی است که برای اولیا طراحی شده و به کودکان کمک می‌کند در درس دیکته پیشرفت کنند.
در این کتاب کلمه‌ها و ترکیب‌های جدید از ساده به مشکل و متناسب با هر درس پیشنهاد شده تا پدر و مادرها بتوانند از روی آن به کودکان دیکته بگویند و آنها را با واژه‌های تازه آشنا کنند.
کتاب دیکته شب از انتشارات قدیانی برای مقاطع تحصیلی مختلف در پایه ابتدایی در کتابفروشی ها موجود است. 

کتاب دید آموز الفبای فارسی

این کتاب به کمک اشعار و تصاویر رنگارنگ و متنوع، الفبا را به کودکان قبل از سن دبستان(گروه سنی الف) و کودکان سال‌های اول دبستان(گروه سنی ب) آموزش می‌دهد. درواقع این کتاب بیشتر از متن، تصویر دارد تا کودکان نحوه نوشتن شکل‌های مختلف را یاد بگیرند. بر اساس کلمات موجود در هر صفحه، شعری هم سروده شده که در آن از این کلمات استفاده شده و کودک می‌تواند کلمه را داخل متن تشخیص دهد. به‌این‌ترتیب با دیدن کلمه معنی آن را می‌فهمد. به همین دلیل به این کتاب دید آموز هم می‌گویند چون در این روش کودک بر اساس دیدن کلمات و اشیا،، آموزش می‌بینید. 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید