2109
میل جنسی زنان در چه سنی بالاست؟

میل جنسی زنان در چه سنی بالاست؟

1398/06/03 بازدید11680
بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند با ورود به سن یائسگی میل جنسی در آنها خاموش می‌شود. اما واقعا میل جنسی زنان در طول سنین مختلف چه تغییراتی می‌کند و بالا و پایین شدن آن چه تاثیری بر زندگی زناشویی‌ دارد؟ دکتر حمید مهرابی دکترای تخصصی روانشناسی سلامت از دانشگاه لیوون 2 فرانسه که از سال 1380 در زمینه مسائل جنسی فعالیت می‌کند، در این باره توضیح می‌دهد.

میل جنسی در زنان چگونه ارزیابی می‌شود؟

قبل از پاسخ به این سوال اول به تعریف میل جنسی می‌پردازیم. میل جنسی چه در خانم‌ها و چه در آقایان اشاره به افکار جنسی، تصورات جنسی، تمایل به فعال شدن و درگیر شدن در رابطه جنسی دارد. تنها تفاوتی که این میل بین خانم‌ها و آقایان دارد این است که در خانم‌ها عمدتا این تصورات جنسی محتوای عاطفی، هیجانی و عاشقانه دارد. ضمن اینکه این درگیری جنسی به صورت میل به لذت دادن به طرف مقابل و خود را در اختیار گذاشتن است. در حالی که در مردان این دو آیتم آخر جود ندارد. خانم‌ها از اینکه می‌بینند همسرشان در رابطه جنسی لذت می‌برد خوشحال می‌شوند و حس خیلی خوبی به آنها دست می‌دهد و خیلی از خانم‌ها وقتی می‌بینند که همسرشان به رضایت جنسی می‌رسند، خودشان ادامه رابطه جنسی را قطع می‌کنند و فکر می‌کنند که خودشان هم به اندازه کافی لذت برده‌اند به همین خاطر است که انزال مردها برای خانم‌ها اهمیت دارد و وقتی می‌بینند که همسرشان در رابطه به انزال نرسیده است احساس می‌کنند در رابطه جنسی شکست خورده‌اند.

میل جنسی در خانم ها

زنان سردمزاج و گرم مزاج چه ویژگی هایی دارند

مفهوم سرد مزاجی و گرم مزاجی یک مفهوم نسبی است نه یک مفهوم مطلق. یعنی، اگر زنی تمایل داشته باشد در هفته چهار بار رابطه جنسی برقرار کند و همسرش در هفته دوبار، این خانم در مقایسه با همسرش گرم مزاج است. اما اگر برعکس همسرش بخواهد که در هفته هفت بار رابطه داشته باشد در مقایسه با همسرش این فرد سردمزاج تلقی می‌شود.
به همین دلیل سردمزاجی و گرم مزاجی نسبت به همسر تعریف می‌شود. ضمن اینکه ما وقتی با انسان سروکار داریم می‌توانیم بگوییم هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است. یک خانم می‌تواند در معرض همسرش به خاطر مهارت‌های جنسی آقا خودش را فعالتر و گرمتر نشان دهد و در نتیجه احساس گرم مزاجی کند اما همسرش مهارت جنسی قوی نداشته باشد یا تایپ جنسی هم نباشند آن زن خود را سردمزاج تلقی می‌کند.
پس مسئله مهارت‌های جنسی مرد بسیار مهم است و نمی‌توان گفت که یک زن کلا سردمزاج است و یک زن کلا گرم مزاج و بستگی به مهارت‌های همسر دارد.
مسئله دیگری که وجود دارد بی‌میلی جنسی در خانم‌هاست یعنی خانمی که فقدان تصویرهای ذهنی، فقدان درگیرشدن در رابطه جنسی، عدم تمایل به لذت دادن در رابطه جنسی و نداشتن هیچ فکر جنسی و فانتزی جنسی باشد بی‌میلی جنسی دارد.

اوج زمان میل جنسی چه سنی است؟

اگر بخواهیم هورمونی در نظر بگیریم معمولا فرد وقتی هورمون‌های جنسی‌اش شروع به ترشح می‌کند. چون طبیعتا هورمون‌ها پرکارند میل جنسی ایجاد می‌شود که همان دوره بلوغ است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که، معمولا این پرکاری جنسی با یک سری از مشکلات اجتماعی و روانشناختی همراه است. مشکلات اجتماعی مانند کنترل والدین و مسائل روانشناختی مانند اینکه فرد هر چه را به ان لذت می‌دهد را رد می‌کند. اما اوج زمان میل جنسی در دوره دوم عمر یعنی 30-20 اتفاق می‌افتد که موانع اجتماعی کنار گذاشته می‌شود و فرد به رسش و پختگی روانی رسیده است.

روابط بین همسران

یائسگی چقدر در کاهش میل جنسی تاثیر دارد؟

آرامش هورمون‌های جنسی در خانم‌ها عمدتا در یائسگی اتفاق می‌افتد که هورمون استروژن و پروژسترون کم می‌شوند و در نتیجه، میل جنسی کاهش پیدا می‌کند. اما ما به عنوان انسان تابع هورمون ها نیستیم بیشتر تابع کورتکس مغز و قسمت‌هایی از مغزمان هستیم. بنابراین خیلی از مواقع ممکن است که خانم‌ها در بعضی از موارد در یائسگی اتفاقا پرمیلی جنسی پیدا بکنند به دلیل اینکه ترس از بارداری وجود ندارد. عامل‌های دیگر می‌تواند رسیدن به یک ثبات مالی، به سر و سامان رسیدن بچه‌ها و اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی کاهش پیدا کرده است. در نتیجه، میل جنسی می‌تواند بالا برود. اما اگر فقط فیزیولوژی نگاه بکنیم خود یائسگی موجب کاهش بی‌میلی جنسی می‌شود.

برای افزایش میل جنسی زنانه چه کارهایی میتوان کرد؟

همان طور که قبلا در تعریف میل جنسی گفتم میل جنسی در زنان بیشتر از اینکه تابع هورمون‌های جنسی باشد تابع روان و ذهنیت زن است. طبیعتا اگر یک خانمی با همسرش رابطه عاطفی خوبی نداشته باشد یا همسرش را به لحاظ روانی دوست نداشته باشد، یا اینکه همسرش مهارت جنسی نداشته باشد که زن را گرم کند میل جنسی در خانم ها بسیار ضعیف می‌شود. گام اول در بالا بردن میل جنسی خانم‌ها این است که روی مهارت های جنسی همسرش کار کنیم این بسیار کمک کننده است. گام دوم: افرادی که کم میلی جنسی دارند در واقع اون فانتزی ها را ندارند. ایجاد کردن این فانتزی‌ها در سر و تصویرسازی‌های جنسی و خودتحریکی در خانم‌ها بسیار کمک کننده است.

ارسال نظر شما

login captcha

عالی بود من الان ۳۵ سالمه نسبت به ۲۰ تا ۳۰ سالگی الان پرشورترم وبیشتر تمایل به رابطه دارم

بسیار عالی 🌹

مرسی مفید بود

پربازدیدترین ها