2109
کاهش عرق کردن در تابستان با چند توصیه ساده!

کاهش عرق کردن در تابستان با چند توصیه ساده!

1398/05/28 بازدید4762
عرق کردن راهی برای تنظیم دمای بدن است. وقتی هوا گرم است، تعریق میکنیم و رطوبت آن تبخیر شده و سرد میشویم. عرق کردن بخشی کاملا طبیعی از زندگی روزمره است. با وجود این، ممکن است برخی افراد در موقعیتهای اجتماعی متفاوت با عرق کردن مداوم دچار مشکل شوند به ویژه اگر لباسهایشان دچار لک شود. به همین دلیل باید راهی برای کاهش عرق کردن به ویژه در تابستان باشد تا این افراد دچار مشکل نشوند.

قبل از خواب ضدتعریق یا مام استفاده کنید

ضدتعریق‌ها با مسدود کردن مجاری عرق مانع از رسیدن عرق به سطح پوست می‌شود. در این حال عرق همچنان توسط غدد عرق تولید می‌شود اما نمی‌تواند به سطح برسد.
دئودورانت‌ها مانع از تعریق نمی‌شوند بلکه بوی تولید شده توسط باکتریها هنگام تعریق را میپوشانند. برخی اوقات ضدعرق‌ها حاوی دئودورانت هستند. اغلب ضدعرقها را میتوان از داروخانه ها تهیه کرد. این محصولات حاوی نمک کلرید آلومینیوم هستند.
برای اینکه ضدعرق خوب عمل کند باید زیربغلتان را تمیز و خشک کنید و سپس آن را شب قبل از خواب استفاده کنید. این به آن دلیل است که مواد لازم برای ایجاد انسداد مجاری عرق به زمان نیاز دارند و بیشتر افراد در شب کمتر عرق می‌کنند.
این ضدتعریق‌ها ممکن است بلافاصله اثر نکنند اما بعد از چند شب استفاده نتیجه دلخواه به دست خواهد آمد.

دئودورانت زیر بغل

لباس نخی بپوشید

بهترین راه برای کاهش تعریق انتخاب لباس سبک با تهویه مناسب است. رنگ‌های روشن می‌توانند در جذب بازتابش نور خورشید کمک کنند. بنابراین پوشیدن رنگ سفید می‌تواند به شما در خنک نگهداشتن و کاهش تعریق کمک کند. اگر این گزینه وجود نداشت از رنگ‌های تیره که عرق را پنهان می‌کنند استفاده کنید. همچنین می‌توانید لباس‌های خود را به گونه ای لایه‌بندی کنید که عرق روی لایه بیرونی قابل مشاهده نباشد.

غذاهای تند را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید

در صورتی که می‌خواهید کاهش عرق کردن در تابستان را تجربه کنید چند گزینه غذایی وجود دارد که می‌توانید آنها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید که از جمله آنها می‌توان به غذاهای تند اشاره کرد. بدن ما در برابر هوای گرم و غذاهای تند واکنش مشابهی دارد و سعی می‌کند بدن را خنک کند و این منجر به تعریق زیاد می‌شود.
مصرف کافئین نیز در روزهای تابستان توصیه نمی‌شود زیرا غدد فوق کلیوی را تحریک می‌کند و باعث می‌شود کف دست و پا و زیربغل عرق کند.

غذاهای تند

آرام باشید

عرق کردن روشی برای خنک شدن بدن است. بنابراین با خنک ماندن نیازی به تعریق بدن نیست و عرق کاهش پیدا می‌کند. در هوای گرم قرار دادن یک کاسه یخ در مقابل فن برای گردش هوای سرد در اطراف اتاق واقعا موثر است. ایده مناسب دیگر این است که پرده‌ها را در طول روز بکشید تا از ورود گرمای بیش از حد خورشید به اتاق جلوگیری کنید. اگر از خانه خارج می‌شوید سعی کنید در سایه بمانید.
مصرف مرتب وعده‌های غذایی کوچک به طور منظم به خنک نگهداشتن شما کمک می‌کند. رساندن آب کافی به بدن هم در کاهش دمای بدن اثر می‌گذارد. صندل استفاده کنید و اجازه دهید دست و پایتان خنک بماند.

درمان های پزشکی

اگر احساس می‌کنید بیش از حد عرق می‌کنید ممکن است بهتر باشد با پزشک مشورت کنید تا متوجه شوید دچار بیماری هایپرهیدروز نیستید. در چنین حالتی پزشک ممکن است موارد زیر را تجویز کند:
  • تجویز ضدعرق: پزشک شما ممکن است به شما ضدعرق مخصوص تجویز کند تا کمترین آسیب را به پوست‌تان وارد کند.
  • داروهای خوراکی برخی از داروها می‌توانند به کاهش عرق کردن کمک کنند برخی از عوارض جانبی احتمالی از جمله مشکلات مثانه، خشکی دهان و تاری دید نیز ممکن است با مصرف این داروها بروز کند که بهتر است با دیدن هرکدام از علائم با پزشک مشورت کنید. پزشک حتی ممکن است داروی ضدافسردگی تجویز کند.
  • تزریق بوتاکس: این تزریق‌ها به طور موقت اعصاب ایجاد کننده عرق را مسدود می‌کند. تزریقات 6 تا 12 ماه دوام دارند و پس از آن درمان مجددا باید تکرار شود. تزریق ممکن است باعث درد جزئی شود و برخی افراد به طور موقت ضعف عضلات را در این مناطق تجربه کنند.
  • عمل جراحی: در موارد شدید برخی از گزینه‌های جراحی برای شما وجود دارد. این موارد شامل مایکوویوتراپی، برداشتن غده عرق و جراحی اعصاب است. عمل جراحی فقط باید در شرایط غیرعادی و شدید و با تشخیص پزشک انجام شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15129 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10754 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2148 بازدید