2109
طعم شیر مادر در شب تغییر می‌کند؟

طعم شیر مادر در شب تغییر می‌کند؟

1398/05/27 بازدید4998
شیر مادر پر از فوایدی است که خیلی از آنها را می دانید و البته خیلی از آنها را نه.یکی از جدیدترین پژوهشها روی شیر مادر نشان می دهد که ترکیب شیر مادر در طول روز تغییر می‌کند، به نحوی که مواد تشکیل دهنده آن در صبح، انرژی شیرین صبحگاهی را به نوزاد منتقل می‌کند و در عصر برای او معجونی آرامش بخش است. در طول روز شیر مادر به طرز چشمگیری تغییر می‌کند. برای مثال، سطح هورمون کورتیزول که باعث افزایش هوشیاری می‌شود در شیر صبحگاهی سه برابر بیشتر از شیر عصر است.از طرفی ملاتونین که باعث خواب و هضم غذا می‌شود، به سختی در شیر روز قابل تشخیص است، اما در عصر افزایش می‌یابد و حدود نیمه شب اوج می‌گیرد. شیر شب همچنین حاوی مقادیر بالاتری از واحد‌های ساختاری خاص DNA است که به تقویت خواب سالم کمک می‌کند. برعکس، شیر روز بیشتر از شیر شب، دارای آمینو اسید‌های تقویت کننده فعالیت است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران حداکثر میزان آهن شیرمادر در حدود ظهر و بیشترین میزان ویتامین E در شیرعصرگاهی مادر موجود است. منیزیم، روی، پتاسیم و سدیم بیشترین حجم عناصر معدنی در صبح را دارا هستند.
همچنین مطالعه در بین مادرانی که نمونه‌های شیر را در طول ماه اول پس از زایمان به محققان ارائه می‌دادند نشان داد، شیر روز حجم بالایی از اجزای ایمنی از جمله آنتی بادی‌ها و گلبول‌های سفید در مقایسه با شیر شب را دارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9661 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7041 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید