2109
یوگا در بارداری استرس را کم می کند؟

یوگا در بارداری استرس را کم می کند؟

1398/05/22 بازدید370
محققان معتقدند یوگا می تواند اضطراب زنان باردار را کم کند. پژوهشگران در مقاله‌ای به نام بررسی تاثیر یوگا بر اضطراب زنان نخست‌باردار شهر زاهدان در سال ۱۳۹۶ نقش یوگا بر کنترل اضطراب دوران بارداری را بررسی کردند.
به گزارش ایسنا در این پژوهش که فرنوش خجسته، کارشناسی ارشد مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعظم اوین، دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و حسین انصاری، دانشیار گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام داده‌اند آمده است:« امروزه مداخلات متنوعی جهت کنترل اضطراب و افزایش حس خودکارآمدی وجود دارد، از جمله آن‌ها می‌توان به روش‌های دارویی و غیردارویی اشاره کرد. روش‌های مقابله با استرس و اضطراب از جمله تن‌آرامی، ماساژ، تجسم خلاق، آروماتراپی و مداخلات شناختی رفتاری می‌تواند به زن باردار کمک کند تا از تاثیرات نامطلوب استرس و اضطراب بر سلامتی خود و جنین مصون بماند.
مروری بر مطالعات نشان داد رایج‌ترین درمان‌های جایگزین مقابله با استرس و اضطراب بارداری شامل ماساژ درمانی، طب سوزنی و یوگاست. به مجموعه‌ای از تمرینات فیزیکی و وضعیت گزینی تمرینات کنترل‌شده تنفسی و تمرینات رهاسازی و تن‌آرامی یوگا گفته می‌شود. آموزش‌های دوران بارداری باعث کاهش معنی‌دار میانگین نمره اضطراب زنان و افزایش نمره خودکارآمدی زایمان در گروه مداخله یوگا شد. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15770 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11245 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2300 بازدید