2709
میوه های ممنوعه در شیردهی کدامند؟

میوه های ممنوعه در شیردهی کدامند؟

1398/05/15 بازدید30420
پزشکان متخصص به مادران شیرده توصیه می کنند در دوران شیردهی میوه بخورند ، اما نه همه میوه ها را. بعضی از میوه ها با اینکه جزو میوه های مفید هستند، اما در دوران شیردهی بهتر است مصرف نشوند. بعضی میوه ها در دوران شیر دهی ممکن است با عوارض برای نوزاد شیرخوار همراه باشد. شما این میوه ها را می‌شناسید؟

رژیم غذایی مادر و سلامت نوزاد

رژیم مناسب مادر در دوران شیردهی ضامن سلامتی نوزاد است چون برنامه غذایی مادر تاثیر مستقیم روی شیرش دارد. ممکن است به دلیل رژیم نامناسب مادر، نوزاد دچار بیماری و یا آلرژی شود، یا عفونت و میکروب ها از شیر مادر وارد بدن نوزاد شود. پزشکان معمولا به مادران شیرده توصیه می کنند میوه را برنامه غذایی خود اضافه کنند، چون میوه سرشار از مواد معدنی و مغذی ضروری. است و از طریق شیر مادر به بدن نوزاد می رسد. با اینکه بعضی میوها برای دوران شیردهی مفید هستند، اما مصرف بعضی میوه ها در دوران شیردهی ممنوع است.

میوه‌های ممنوعه در دوران شیردهی

خانواده مرکبات سهم زیادی در لیست میوه های ممنوع دارند. میوه هایی سرشار از ویتامین ث، اما همراه با عوارض دردناک برای نوزاد.
  • پرتقال
بااینکه پرتقال یکی از مهمترین اعضای خانواده مرکبات است اما در دوران شیر دهی بهتر است مصرف نشود. پرتقال حاوی ترکیبات اسیدی است که می تواند در نوزادان باعث سوزش دستگاه گوارشی شود. ترکیبات اسیدی باعث ترش شدن شیر مادر می شود نوزاد با خوردن شیر ترش دچار تهوع و دل درد و مشکلات گوارشی می‌شود.
  • کیوی
کیوی منبع غنی از ویتامین های ضروری است. اما کیوی هم مثل پرتقال سرشار از ترکیبات اسیدی است و می‌تواند برای دستگاه گوارش نوزاد عوارض داشته باشد.

میوه ممنوعه دوران شیردهی، کیوی
 
  • گریپ فروت
با اینکه گریپ فروت یکی از غنی‌ترین میوه ‌ها از نظر سطح ویتامین است اما ترکیبات اسیدی آن باعث مشکلات هضم در نوزادان زیر ۱۸ ماه می‌شود. همچنین این ترکیبات می تواند باعث سوزش و ناراحتی مری و معده نوزاد شود.
  • گیلاس و آلو قرمز
گیلاس و آلو هم میوه مفیدی برای استفاده در دوران شیردهی نیستند این دو میوه باعث نفخ شکم نوزادان تازه متولد شده می‌شوند. نوزادان تازه متولد شده هنوز سیستم گوارشی کاملی ندارند به همین دلیل بهتر است دور این دو میوه را هم تا پایان دوران شیردهی خط قرمز بکشید.

یک ظرف گیلاس، میوه ممنوعه شیردهی
 
  • لیمو ترش
لیمو با وجود اینکه سرشار از ویتامین C است و  خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد، اما به دلیل میزان اسیدیته بالا حتی با وجود ترکیب با مقداری آب، برای دوران شیردهی توصیه نمی‌شود. 

ارسال نظر شما

login captcha

من آلو نخورم نمیشه که:((

پربازدیدترین ها