2709
تکامل و پیشرفت فیزیکی به کمک بازی: آب بازی و شنا کردن

تکامل و پیشرفت فیزیکی به کمک بازی: آب بازی و شنا کردن

1392/12/27 بازدید846

بازیهای آبی یکی از بهترین راههایی هستند که موجب افزایش هماهنگی بین اعضای بدن کودک شده و همچنین باعث می شوند که او با بدنش اُنس بگیرد؛ اما بهتر است کودک را مرحله به مرحله با آب آشنا کنید و برای این کار، از خود کودک کمک بگیرید. بعضی از بچه ها دوست دارند که سرشان را زیر آب ببرند، اما این کار برای برخی دیگر دشوار به نظر می رسد و مدتی زمان می برد. بعضی ها از آب بازی خوششان می آید، اما بعضی دیگر دوست دارند که به آرامی با دست یا پا، با آب بازی کنند. اکثر کودکان، احساس شناور بودن بر سطح آب را دوست دارند: این کودکان می توانند هنگامی که در آب هستند تا ارتفاع بیشتری (در مقایسه با خُشکی) بالا بپرند، و همچنین نرم تر فرود بیایند. اما بعضی از بچه ها ممکن است دوست نداشته باشند که کاملا خیس شوند. سعی کنید بفهمید که او از چه چیزی خوشش می آید یا با چه کاری راحت تر است و از همان جا شروع کنید.

مسلما هنگام آب بازی، حفظ امنیت کودک یک نکته کلیدی است. شما باید تا زمانی که کودکتان بتواند به تنهایی شنا کند با او در آب بمانید؛ البته او تا چند سال دیگر قادر به یادگیری این کار به طور کامل نخواهد بود. در بعضی از استخرهای محلی یا مهدهای کودک، کلاسهایی برای بچه های کوچک ارائه می شود که مربیان مخصوصی این کلاسها را اداره می کنند. در صورت تمایل کودک می توانید از جلیقه نجات یا بازوبند بادی استفاده کنید که می توانند به ایمنی او کمک کنند؛ اما این وسایل نمی توانند جایگزینی برای حضور شما باشند. اگر کودکی را که شنا بلد نیست به داخل آب برده اید، همواره او را محکم نگه دارید.

برخی از حیوانات آبی را به کودک خود نشان دهید و او را ترغیب کنید تا از آنها تقلید کند. توصیه معروف "پاهایت را حرکت بده و دُمَت را بجنبان"، توانسته است در آموزش حرکت در آب برای تعداد زیادی از کودکان، موثر باشد. اما اگر احساس می کنید که او میلی به بازیهایی از این دست ندارد، بهتر است او را وادار به این کار نکنید. اگر انتخاب را بر عهده خود او بگذارید، احتمال اینکه وقتی بزرگتر شد به آب علاقه بیشتری پیدا کند، بیشتر است. 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها