2109
آخر هفته در محلات، تهران، هرمزگان و دماوند

آخر هفته در محلات، تهران، هرمزگان و دماوند

1398/04/19 بازدید2092
گرمای این روزهای تابستان بسیار طاقت فرساست اما چندان هم بدون چاره نیست.شما علاوه بر اینکه آخر هفته‌ها در جوار کولر بودن را برای استراحت انتخاب کنید، انتخاب‌های دیگری هم دارید. راه‌هایی برای فرار از گرما در کنار لذت بردن از هوای خنک و طبیت گردی که به مراتب هیجان انگیزتر و دلچسب‌تر از خوابیدن زیر باد کولر است. آخر هفته‌های تابستان جان می‌دهد برای زدن به دل آب در تنگه‌ها و پیاده‌روی و اطراق در کنار رودخانه‌ و زیر سایه درختان. این هفته هم با پیشنهادهای خنک و دلپذیر همراه شما هستیم تا این تابستان را هم پر از خاطره کنید.

هم تفریح و هم گشت و گذار / تفریح آخر هفته در بوستان سرچشمه محلات

اگر به دنبال جایی مفرح و مناسب برای گذراندن روزهای گرم تابستان هستید به جایی بروید که مملو از فواره، چمن زار و درختان سرسبز باشد. جایی بی‌نظیر مانند بوستان سرچشمه در استان مرکزی که با چشم اندازهای رویایی و دل انگیز، آوازه‌اش در تمام ایران پیچیده است. در اینجا چشمه‌ای پر از آب جریان دارد که از دامنه رشته کوه هفتاد قله سرچشمه می‌گیرد و پوشیده از درختان سر به فلک کشیده، گل‌های رنگارنگ و البته دریاچه‌ای تفریحی ست. در بوستان سرچشمه آن قدر هوای پاک و دلپذیر است که نمی‌توانید از استشمام این هوای پر از اکسیژن خالص به این راحتی‌ها بگذرید. بوستان سرچشمه در شمال شهر محلات و خیابان سرچشمه قرار دارد که با قدم گذشتن به آنجا همه چیز را درباره گرما و تابستان از یاد خواهید برد.

بوستان سرچشمه محلات

خستگی و گرما را فراموش کنید / تفریح آخر هفته در دریاچه تار دماوند

هیچ چیز بهتر از این نیست که آخر هفته‌های گرم و داغ تابستان را در کنجی خنک و خوش آب و هوا بگذرانید. درست برای همین منظور این آخر هفته شما را به دریاچه‌ی تار دعوت می‌کنیم تا این دریاچه که در منطقه‌ای کوهستانی دماوند قرار دارد ، در این ماه گرم سال، با آب و هوای خنک از شما پذیرایی کند. در تابستان آب این دریاچه بسیار خنک و سلاح خوبی برای مبارزه با گرمای هواست پس تجربه یک آب بازی لذت بخش می‌تواند رنگ تازه ای به آخر هفته شما بدهد و خاطره‌ای خوش برایتان بسازد.در اطراف دریاچه تار امکانات قایق سواری وجود ندارد اما اگر قایق های بادی همراه دارید و کاملا مسلط هستید می‌توانید به درون دریاچه تار بزنید و قایق سواری را هم تجربه کنید. مسیر دسترسی به این دریاچه که در 30 کیلومتری شرق شهرستان دماوند است را حتما روی نقشه بررسی و آخر هفته به راه بیفتید.

دریاچه تار در دماوند

بهشت را ببینید / آخر هفته تفریح در تنگه بنو بندر لنگه

از این زیباتر و هیجان انگیزتر نمی‌شود. اهالی جنوب برای فرار از این روزهای گرم می‌توانید ساعت‌ها در دل یک آب روان و خنک قدم بزنید و از آخر این هفته خود هزاران خاطره ثبت کنید. تفریح و گردش در تنگه‌ای بسیار زیبا که دیدن آن گویی دیدن خود بهشت است. جاذبه‌ای پنهان شده در دل کوه که چندین حوضچه پلکانی با آب زلال آبی رنگ و آبشارها و آب راه‌های دیدنی دارد. با وارد شدن اين تنگه ابتدا مسيری 30 دقیقه‌ای پیاده‌روی دارد و پس‌ از آن مسير آبی با حدود بيش از 12 آبگير را طی می‌کنید. آبی زلال این آب‌های بی‌نظیر حالتان را تغییر خواهد دارد پس اگر آب نوردی را تا به حال تجربه نکرده‌اید این آخر هفته به سمت تنگه بنو بروید و تا می‌توانید تفریح کنید. تفرجگاه تنگ بنو در لمزان شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان قرار دارد.

تنگه بنو بوشهر

گردش کنید و نفس بکشید / آخر هفته در بوستان جنگلی تلو در تهران

اگر می‌دانستید که در شرقی‌ترین نقطه‌ی شرق تهران بوستان جنگلی و سرسبزی به نام تلو با منظره‌ای فوق‌العاده به سد لتيان و كوه‌های البرز قرار دارد، امکان ندارد که آخر هفته‌های این فصل گرم را در خانه بمانید. در این طبیعت بی‌نظیر اینجا کاملا حس می‌کنید که از هوای آلوده‌ی شهر دور شده و هوای تمیز وارد ریه‌های خود کرده‌اید. ترکیب درختان، کوه‌ها و آسمان آبی و نزديكی به كوه‌های البرز منظره‌ی چشم‌نواز و فوق‌العاده‌ای را ساخته‌اند. البته حتما به این منظره، لذت تماشای سد لتیان را هم اضافه کنید. پس این آخر هفته از تهران دور شوید و به دل طبیعت و خنکی بزنید. برای رسیدن به این بوستان جنگلی باید به سمت انتهای اتوبان بابایی، جاده‌ی تلو بروید.

بوستان جنگلی تلو در تهران

ارسال نظر شما

login captcha

بسیار زیبا وبکر

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید