2109
 اگر دیابت بارداری دارید مراقب فرزندتان باشید

اگر دیابت بارداری دارید مراقب فرزندتان باشید

1398/03/22 بازدید573

محققان معتقدند فرزند مادرانی که  دیابت بارداری داشته اند، ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. تشخیص زودهنگام دیابت در کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد در حالیکه تقریبا ۴/۱ موارد زمانی تشخیص داده می شود که کودک دچار کتواسیدوز دیابتی شده است. کتو اسیدوز دیابتی یکی از عوارض جدی دیابت است که حتی می تواند باعث مرگ شود.
دکتر کابری داسگوپتا محقق مرکز تحقیقات CORE و انستیتو تحقیقاتی مرکز سلامت دانشگاه مک گیل درباره این پژوهش گفت:« اگرچه سابقه ابتلای والدین به دیابت نوع یک و دو به عنوان ریسک فاکتور اصلی در ابتلای فرزندان به دیابت در نظر گرفته می شود، مطالعه ما نشان داده است که فرزند مادرانی که دیابت بارداری داشته اند، ممکن است پیش از سن ۲۲ سالگی دچار دیابت شوند.»

مادران دیابتی نوزادان مبتلا

به گزارش دیاپدیا این پژوهش اطلاعات بیش از ۷۳ هزار زن را بررسی کرده است که بخشی از آنها در دوران بارداری دچار دیابت  شده اند. در این بررسی مشخص شده به ازای هر ۱۰هزار مادر، ۴٫۵ فرزند از مادران با سابقه دیابت بارداری و ۲٫۴ نفر از فرزندان مادران بدون سابقه دیابت حاملگی، دچار این بیماری مزمن شده اند. ریسک ابتلای فرزندان زنان مبتلا به دیابت بارداری، پیش از سن ۲۲ سالگی، ۲ برابر بیش از کودکان و نوجوانانی بوده است که مادرشان سابقه دیابت بارداری ندارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید