2109
افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر روی اقلام بهداشتی و آرایشی

افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر روی اقلام بهداشتی و آرایشی

1398/03/08 بازدید362

همانطور که می دانید دلار در این چند ماه با نوسانات بسیار زیادی مواجه شده است که همین مورد سبب شده است که بیشتر کالاهایی که نیاز اولیه هستند با افزایش قیمت چندین برابری مواجه شوند. برای این که بتوانید این کالاها را با قیمت کمتری خریداری کنید باید از منابع خاصی استفاده کنید یکی از آنها فروشگاه های اینترنتی می باشند.

با روند افزایشی نرخ دلار و تلاطم بازار ارز، اکثر قریب به اتفاق جامعه با خرید کالاهای اساسی و روزمره خود درگیر هستند به طوری که در تامین آن دچار مشکل شده اند. اگر نگاهی به فروشگاه ها و مراکز خرید بیاندازیم با سیل مردمی روبرو می شویم که برای خرید و انبار کردن مایحتاج روزانه خود دست و پا می زنند. در ادامه در مقاله ی بالا رفتن نرخ دلار و تاثیر آن بر روی لوازم بهداشتی با ماهمراه باشید.

تلاطمی که در بازار ارز وجود دارد نه تنها بر روی مواد غذایی تاثیر گذاشته است بلکه بر روی محصولات بهداشتی و مراقبتی که با قیمت ارز به یک موازات هستند، نیز تاثیر گذاشته است. تاثیری که به وضوح قابل شهود است. محصولاتی مانند کاندوم برای جلوگیری از بیماری های مراقبتی، نوار بهداشتی برای دوران قاعدگی زنان و پوشک برای نوزادان از جمله این محصولات هستند. در همین راستا اگر به چند مغازه یا فروشگاه مراجعه فرمایید با تفاوت قیمت گاهی تا ۲۰ هزار تومان برای یک برند و یک جنس مواجه می شوید.

در دنیای امروزی مهم‌ترین نعمت سلامتی است. هیچ انسانی دوست ندارد بیمار شود و همیشه با مواجه‌شدن اولین علائم بیماری به دکتر سریعاً مراجعه می‌کند. اما با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از بیماری‌ها و عفونت‌های ویروسی پیشگیری کرد. از استفاده  کاندوم بهترین راه در جهت پیشگیری بیماری‌های مقاربتی و بارداری‌های ناخواسته از آن استفاده می‌شودخرید و استفاده از نوار بهداشتی یکی از بهترین راهیی که هر خانمی ماهانه به آن با شروع دوره قاعدگی نیاز دارد و درنهایت هر مادری برای نوازد خود به استفاده از پوشک برای کودک خود نیازمند است.

اما تابه‌حال از خود پرسیده‌اید کاندوم چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟!

کاندوم‌ها کیسه‌های نازک هستند که اسپرم‌ها را در معرض واژن قرار می‌دهند. کاندوم مردانه و کاندوم زنانه وجود دارد.

کاندوم مردانه روی آلت تناسلی قرار می‌گیرد. این معمولاً از لاتکس، یک نوع لاستیک ساخته شده است. اما برخی از مواد ساخته‌شده برای افراد مبتلابه آلرژی لاتکس در بازار موجود است که از جنس پلی‌اورتان یا پلی‌ایزوپرن هستند.

کاندوم‌ها می‌توانند ۸۶ تا ۹۵ درصد بارداری ناخواسته، انتقال ایدز و هپاتیت نوع C و دیگر بیماری‌های آمیزشی مانند سوزاک، هرپس، عفونت‌های گنوره، تریکومونازیس، کلامیدیا و... جلوگیری کند. کاندوم به‌عنوان لوازم‌آرایشی و بهداشتی در مردان از انزال زودرس، بهبود توان نعوظ در مردان پیر یا کم‌توان به کار می‌رود.

کاندوم زنانه در داخل واژن قرار می‌گیرد. این کاندوم وسیله مناسب و کاملاً مؤثر در پیشگیری بارداری و ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است. کارایی کاندوم‌های زنانه خیلی بیشتر از مردانه است و زمانی که نمی‌توانند مردان خود را متقاعد کنند می‌توانند از کاندوم زنانه استفاده کنند. کاندوم زنانه بلندتر از کاندوم مردانه است و دارای دو حلقه است.

مایعات جنسی مانند مایع منی، مایعات واژینال و خون می‌توانند باعث HIV و بیماری‌ها و عفونت‌های آمیزشی بشوند. کاندوم یک مانع بین این مایعات و نقاط ورود به بدن ایجاد می‌کند، کاندوم از واژن، مقعد، آلت تناسلی( مجرای ادرار)، دهان (به‌خصوص اگر زخم‌های بزرگ باز یا لثه‌های خونریزی وجود داشته باشد) و پوست در مقابل بیماری‌های پوستی که از طریق تماس ایجاد می‌شود به‌عنوان‌مثال زگیل تناسلی محافظت می‌کند.

این نکته را باید دانست که کاندوم مردانه و زنانه را هرگز نمی‌شود باهم استفاده کرد زیرا احتمال پارگی کاندوم و انتقال ترشحات بالا می‌رود. برای نرم کردن کاندوم از روغن وازلین و یا مواد مشابه استفاده نکنید زیرا این مواد به کاندوم آسیب رسانده و باعث خراب شدن آن می‌شوند. در این صورت احتمال حاملگی با کاندوم افزایش می‌یابد. بر روی کاندوم تاریخ انقضای آن نوشته‌شده است. هرگز بعد از تاریخ انقضا، کاندوم را استفاده نکنید.

توجه به این نکته بسیار مهم است که کاندوم را تا زمانی که از همسر خود مطمئن نیستید باید استفاده کنید. با استفاده از کاندوم خیال خود و همسرتان را آسوده خواهید کرد.

کاندوم فقط برای یک‌بار قابل‌استفاده است و پس از هر رابطه باید آن را دور انداخت. کاندوم به‌عنوان لوازم‌آرایشی و بهداشتی باید در یخچال نگهداری شود تا زمان بیشتری قابل‌استفاده باشد و خاصیت خود را به‌راحتی از دست ندهد.

انواع کاندوم:

کاندوم‌ها در همه اشکال، اندازه‌ها و مواد ساخته می‌شود. اندازه کاندوم متوسط برای اکثر مردان مناسب است اما کاندوم در سایز بزرگ و کوچک در لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود است. اشکال کاندوم‌ها نیز باهم متفاوت است. بعضی از کاندوم‌ها سری پستانک شکل دارند که مایع منی در آن جمع می‌شود و برخی دیگر به شکل دایره‌ای هستند. ضخامت کاندوم‌ها متفاوت بوده و بعضی ضخیم‌تر و برای کسانی که مشکل پاره شدن کاندوم دارند مناسب است. کاندوم‌های نازک هم وجود دارد اما به دلیل ریسک پاره شدن بهتر است استفاده نشود.در لوازم‌آرایشی و بهداشتی کاندوم‌های روغنی وجود دارد و این روغن‌ها کلاً اسپرم موجود در مایع منی را می‌کشند. کاندوم طعم دار برای رابطه دهانی با طعم‌های مختلف در فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی و بهداشتی و داروخانه‌ها وجود دارد. کاندوم‌های رنگی و شب‌تاب نیز وجود دارد که فقط دارای رنگ‌های متفاوت هستند و در جنس و کیفیت با کاندوم‌های بی‌رنگ تفاوتی ندارند.

کاندوم لاتکس: این کاندوم ارزان‌ترین کاندوم موجود در فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی و بهداشتی است. اکثر مردان از این کاندوم استفاده می‌کنند و از خرید آن راضی هستند.

کاندوم غیر لاتکس: این کاندوم برای زنان و مردانی که به لاتکس حساسیت دارند انتخاب معقولی در لوازم‌آرایشی و بهداشتی است. این کاندوم ضد آلرژی است.

کاندوم بی‌حس‌کننده: این کاندوم برای کسانی که انزال زودرس دارند بسیار عالی است و مرحله انزال را به تأخیر می‌اندازد.

کاندوم‌های خاردار: این کاندوم‌ها دارای شیارهایی هستند برای کسانی که می‌خواهند در رابطه لذت بیشتری را ببرند.

کاندوم‌های تنگ‌کننده: این کاندوم‌ها دارای موادی هستند که واژن را تنگ می‌کنند. مواد موجود در این کاندوم‌ها معمولاً گیاهی است. این کاندوم‌ها دارای عصاره انار هستند.

کاندوم گرم‌کننده: ساختار این کاندوم‌ها به این صورت است که با ایجاد رابطه جنسی گرما تولید می‌شود و دو طرف احساس لذت بیشتری در اثر گرما خواهند کرد.

نواربهداشتی و فواید استفاده از آن:

رعایت بهداشت جنسی یکی از اصول اولیه زندگی هر فردی است. این موضوع در زنان به علت دوران قاعدگی در هرماه از حساسیت بیشتری برخوردار است.زنان برای جلوگیری از نفوذ خون خارج‌شده از دستگاه تناسلی خود به لباس آن‌ها و برای رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های عفونی و ویروسی دستگاه تناسلی و رحم از نواربهداشتی استفاده می‌کنند. نواربهداشتی درگذشته به شکل امروزی وجود نداشت و زنان درگذشته مجبور به استفاده از پنبه و یا یک پارچه بودند که آن را زیر لباس‌زیر خود قرار می‌دادند.

اما نواربهداشتی امروزه به‌صورت استریل و از پنبه و الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند که در آن‌ها از مواد جاذب مایع نیز استفاده می‌شود و در انواع و اقسام از تامپون تا بال‌دار و ساده، مشبک و شبانه و روزانه و در سایزهای مختلف در لوازم بهداشتی موجود در فروشگاه‌ها و در سوپرمارکت‌های اینترنتی آنلاین موجود است.طراحی نواربهداشتی به نحوی است که به‌راحتی در زیر لباس قرار می‌گیرد و مزاحمت چندانی برای فرد ایجاد نمی‌کند. نواربهداشتی دارای دو نوار چسبی در طرفین است که به داخل لباس‌زیر به‌راحتی چسبیده و مانع از رسیدن خون به لباس و بدن می‌شود.

ویژگی‌های یک پوشک خوب چیست؟

در زمان‌های قدیم زنان زمانی که بچه‌دار می‌شدند تنها دغدغه‌ای که با آن روبرو بودند شستن کهنه‌های نوزادان خود بود که یا باید پارچه‌های کهنه به میزان کافی داشتند که بهداشتی نبود یا باید تقریباً هرچند روز یک‌بار کهنه‌ها را می‌شستند. اما با پیشرفت علم در محصولات بهداشتی و مراقبتی دغدغه شستن کهنه نوزادان از میان برداشته شد و به‌جای آن پوشک به بازار در مارک های مختلف باکیفیت‌های متفاوت عرضه شد.

اما با توجه به اینکه که پوست نوزاد بسیار حساس است باید از پوشکی استفاده شود که ضد حساسیت و دارای جنس کتان باشد و لوسیون نرم‌کنندگی با عطر داشته باشد. پوشک باید دارای پودر جاذب باقدرت جذب بالا بوده و نرم و انعطاف‌پذیر باشد. پوشک باید دارای منافذ در لایه بیرونی برای عبور هوا باشد. در پوشک باید لایه اضافه عبور دهنده برای جلوگیری از برگشت مایع به سطح پوست و ایجاد سوختگی در نوازد وجود داشته باشد. پوشک‌ها در سه سایز کوچک و بزرگ و متوسط به بازار عرضه می‌شوند. پوشک باید قابلیت انعطاف‌پذیری داشته باشد که کودک آزادی درحرکت داشته باشد. البته همه این موارد ذکر شده برای انتخاب پوشک افراد مسن و سالخورده نیز صدق می‌کند.

با توصیف این خصوصیات همواره باید در انتخاب پوشک که کالایی اساسی برای نوزاد و مادر است دقت به خرج داده و از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر خرید پوشک را انجام داد.

منبع: https://blogread.xyz

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9585 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6973 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15197 بازدید