2109
سر نوزاد در زایمان طبیعی تغییر شکل می دهد؟

سر نوزاد در زایمان طبیعی تغییر شکل می دهد؟

1398/02/29 بازدید1810

نی نی سایت: فرایند زایمان به اندازه کافی عجیب و شگفت انگیز هست اما باشنیدن این خبر که سر نوزادان در زمان تولد تغییر شکل می دهد عجیب تر از قبل می شود.
به گزارش تک تایمز، پزشکان به این نتیجه رسید ه اند که سر نوزادان برای عبور از مجرای زایمان تغییر شکل می دهد، زیرا فقط در این صورت است که می‌تواند از آنجا عبور کند.
در پژوهشی که در مجله PLOS One منتشر شد، پزشکان یک مرکز درمانی دانشگاهی در فرانسه هفت زن حامله را توسط اسکن ام. آر. آی مورد بررسی قرار دادند. پزشکان دوبار اسکن ام. آر. آی انجام دادند، اول بین هفته ۳۶ تا ۳۹ بارداری و دیگری زمان درد زایمان، زیرا در آن زمان، دهانه‌ی رحم افراد به طور کامل باز شده بود.نتایج حتی برای پزشکانی که از این روند آگاه هستند کاملاً شگفت انگیز بود.همه نوزادان حین زایمان یک فشردگی جمجمه قابل توجهی را که قالب سازی سر جنینی نامیده می‌شود، تجربه کردند که طی آن پزشکان یافتند فشار روی سر جنین در طول زایمان قوی‌تر از هر چیزی است که پیش تر فرض می‌کردند.
استخوان‌هایی که قبل از زایمان همپوشانی نداشتند، در تمام طول زایمان همپوشانی داشتند که این بدان معنی است که تمام هفت نوزاد سرشان حین فرایند زایمان تغییر شکل یافته بود.
شکل سر پنج نفر از این هفت نوزاد پس از زایمان به سرعت به حالت پیش از زایمان تغییر یافته بود. فشار روی سرهای ظریف نوزادان ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما طبیعی است.

ارسال نظر شما

login captcha

درود بر شما و خدا قوت

پس سزارین که این فشار رو نداره چی؟

چه کمبودی پیش میاد نسبت به طبیعی؟

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید