2109
یک هفتم نوزادان جهان کم وزن هستند!

یک هفتم نوزادان جهان کم وزن هستند!

1398/02/28 بازدید198

نی نی سایت: یک هفتم نوزادان جهان با مشکل کم وزنی به دنیا می آیند. در یک تحقیق علمی محققان به این نتیجه رسیده اند که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۰ میلیون نوزاد در جهان متولد شده‌اند که کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن داشته‌اند، بیشتر این نوزادان در کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط متولد شده‌اند.
در این مطالعه محققان اطلاعات مربوط به ۲۸۱ میلیون مورد تولد در ۱۴۸ کشور جهان را بررسی کردند. به گفته محققان نزدیک به نیمی از نوزادانی که هنگام تولد دچار کم‌وزنی هستند از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند. همچنین در مجموع سالانه حدود ۸۰ درصد از نوزادانی که هنگام تولد کمتر از ۲.۴۹ کیلوگرم وزن دارند جان خود را از دست می‌دهند. به گفته محققان همچنین نوزادانی که جان سالم به در می‌برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و دیابت هستند.

نوزدان اروپایی و آمریکایی و تولد پیش از موعد

در اروپا و آمریکای شمالی نیز نسبت قابل توجهی از نوزادانی که با وزن پایین متولد می‌شوند پیش از موعد به دنیا می‌آیند. در آمریکای جنوبی و آفریقا بسیاری از نوزادان به موقع متولد می‌شوند اما رشد آنان به دلیل سوء تغذیه روند مناسب ندارد. به گزارش یونایتدپرس، سوئد، ایسلند، صربستان، نروژ، آلبانی، چین، کرواسی و کوبا از جمله کشورهایی در جهان هستند که پایین‌ترین میزان تولد نوزادان مبتلا به کم‌وزنی در آن‌ها گزارش شده‌ است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16222 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11513 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2592 بازدید