2109
تاثیر سن پدر بر جنین!

تاثیر سن پدر بر جنین!

1398/02/24 بازدید6369

نی نی سایت: سن بالای مردان می تواند سلامت مادر و نوزاد را به خطر بیندازد. محققان دانشگاه راتگرز آمریکا معتقدند مردان هم مثل زنان سن بیولوژیکی دارند. آنها معتقدند مردانی که در سن بالا‍ ‍‍‍پدر می شوند  ‍‍ همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری، پره اکلامپسی (فشارخون بالا) و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.

دانشمندان با بررسی ۴۰ سال مطالعه در مورد تأثیر سن والدین بر قدرت باروری، بارداری و سلامت کودکان، به این نتیجه رسیده اند که مردانی که سن پدرشدن شأن را به تأخیر می‌اندازند باید با پزشک مشورت کنند.

مردان بالای ۴۵ سال و کاهش قدرت باروری

سرپرست  این تیم تحقیقاتی ، در این باره می‌گوید: «درحالیکه کاملاً پذیرفته شده است که تغییرات فیزیولوژیکی که بعد از سن ۳۵ سال در زنان رخ می‌دهد می‌تواند بر بارداری و سلامت کودک تأثیر گذارد، اما اکثر مردان باور ندارند که افزایش سن می‌تواند تأثیر مشابهی هم بر آنها داشته باشد. مردان بالا ۴۵ سال شاهد کاهش قدرت باروری بوده و همسرشان را در معرض ریسک بالا عوارض بارداری نظیر دیابت بارداری، فشارخون بارداری و زایمان زودهنگام قرار می‌دهند.همچنین مطالعات نشان داد نوزادان دارای پدر سن بالا در معرض ریسک بالا تولد زودرس، تولد دیرهنگام، وزن پایین در هنگام تولد، موارد بیشتر تشنج و نقایص هنگام تولد نظیر بیماری قلبی مادرزادی و شکاف سقف دهان هستند.»

محققان علت اکثر این مشکلات را ناشی از کاهش طبیعی میزان تستوسترون و کاهش کیفیت اسپرم می‌دانند که با افزایش سن اتفاق می‌افتد. دانشمندان همچنین دریافتند این مشکلات در مواردی که سن همسر کمتر از ۲۵ سال باشد خیلی بیشتر است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید