2109
افزایش اشتها و کاهش باروری زنان

افزایش اشتها و کاهش باروری زنان

1398/02/22 بازدید179
نی نی سایت: محققان به تازگی توانسته‌اند رابطه بین استرس مزمن و مشکلات باروری را کشف کنند که در این میان هورمون‌های تحریک اشتها نقش اصلی را بازی می‌کنند!

بر اساس این مطالعه تازه که در دانشگاه RMIT استرالیا در ملبورن انجام شده، استرس مزمن می‌تواند با تولید بیش از حد هورمون تحریک اشتها، بر روند باروری زنان تاثیر مخرب بگذارد.

به گفته این پژوهشگران وقتی فرد دچار استرس می‌شود، بدنش هورمونی به نام «گرلین» تولید می‌کند که باعث تحریک اشتها می‌شود؛ دقیقا به همین خاطر است بعضی افراد وقتی دچار استرس و فشارهای هیجانی می‌شوند، پرخوری می‌کنند.
متاسفانه همین هورمون «گرلین» در کنار تحریک اشتها، باعث کاهش تعداد فولیکول‌های اصلی تخمدان- که سلول‌های تخمک را برای باروری آزاد می‌کنند- بر قدرت باروری خانم‌ها تأثیر می‌گذارد.

دکتر «لوبا سومینسکی» یکی از سرپرستان این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «طول مدت عمر باروری زنان ارتباط مستقیمی با تعداد فولیکول‌های اصلی در تخمدان دارد. از دست دادن زودهنگام برخی از این فولیکول‌های اصلی غالبا باعث از بین رفتن زودتر قدرت باروری است».

خوشبختانه این تیم تحقیقاتی با آزمایش روی موش‌ها متوجه شده‌اند که می‌توان با مسدودکردن گیرنده‌های گرلین در مغز موش‌های ماده، تاثیرات استرس را بر عملکرد تخمدان کاهش داد.

البته این مطالعه همچنان نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و محققان امیدوارند بتوانند به حفظ سلامت باروری زنان کمک کنند.

منبع: ScienceDaily
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید