2709
واکسن خوراکی هپاتیت B تولید شد

واکسن خوراکی هپاتیت B تولید شد

1398/02/16 بازدید522
نی نی سایت: گروهی از محققان کشف کرده‌اند که واکسن خوراکی هپاتیت B می‌تواند از بچه‌ها در مقابل ویروس‌های خطرناک محافظت کند.
سالانه میلیون‌ها نفر به هپاتیت B مبتلا می‌شوند و مسلما کودکان هم در معرض خطر هستند. به خاطر هزینه‌های بالا و شرایط محیطی پایداری که نگهداری از واکسن نیاز دارد، بسیاری از مردم در کشورهای در حال توسعه، تزریق واکسن هپاتیت B را انجام نمی‌دهند.

کودکان و واکسن خوراکی هپاتیت B 

یکی از سرپرستان اصلی این مطالعه به نام مارتین کی.راسموسن می‌گوید: «خلاص شدن از سوزن واکسن برای بچه‌ها به تنهایی یک مزیت است. ضمن اینکه نیاز به استریلیزه کردن سوزن و عوارض احتمالی تزریق واکسن- مثل ورم و عفونت- از بین می‌رود. همچنین که این نوع واکسن خوراکی نیازی به نگهداری در یخچال هم ندارد. بنابراین هزینه‌های تهیه و مصرف این واکسن کاهش می‌یابد».
به همین خاطر است که پژوهشگران مشغول تولید این قطره‌ها یا واکسن‌های خوراکی تقویت شده هستند. واکسن‌های خوراکی ارزان‌تر و در دسترس‌تر هستند و مصرف‌شان ساده‌تر است. اما تهیه واکسن خوراکی هپاتیت B هم انرژی زیادی از محققان گرفته است: «ما با استفاده از یک تکنولوژی رایج توانستیم پوشش خوبی برای ویروسی که به صورت واکسن وارد بدن می‌شود، بسازیم؛ چراکه واکسن‌های خوراکی باید پوشش مناسبی داشته باشند تا قبل از رسیدن‌شان به مقصد نهایی در بدن، توسط اسید معده تجزیه و هضم نشود!»
بوردالو، یکی دیگر از سرپرستان این مطالعه می‌گوید: «حالا ما می‌دانیم چه چیزهایی باعث تضعیف این واکسن شده و چطور می‌توانیم تقویتش کنیم. حالا دقیقا می‌دانیم که چه مقدار واکسن باید در کپسولهایی با پوشش «سیلیکا» قرار دهیم تا بهترین عملکرد را داخل بدن داشته باشد و مسلما مصرف آزمایش این واکسن می‌تواند باعث بهبود شرایط محصولی شود که به بازار عرضه خواهد شد.
منبع: Times

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها