2109
IVF باعث افزایش احتمال معلولیت جنین می‌شود؟

IVF باعث افزایش احتمال معلولیت جنین می‌شود؟

1398/02/14 بازدید2283
نی نی سایت: آمارها نشان می‌دهند که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج‌های ایرانی دچار اختلالات ناباروری هستند که بخش قابل توجهی از این جمعیت با استفاده از تکنیک‌های مختلف کمک باروری مثل IVF اقدام به درمان ناباروری می‌کنند.

مریم رفعتی با بیان این موضوع به مهر گفت: «اما از آنجا که باروری و تشکیل جنین در روش آی وی اف در محیط آزمایشگاه اتفاق می‌افتد، بعضی از زوج‌هایی که اقدام به IVF می‌کنند، نگرانند که فرزندشان دچار معلولیت باشد.

IVF خطرساز است؟

به گفته این متخصص ژنتیک، برخی از ناهنجاری‌های مادرزادی مانند ناهنجاری‌های قلبی مادرزادی در بارداری‌های حاصل از روش‌های کمک باروری بیشتر است اما بخش عمده‌ای از این ناهنجاری‌ها همان اوایل بارداری قابل تشخیص است و می‌توان از تولد نوزاد مبتلا جلوگیری کرد؛ بنابراین در صورت انجام این مراقبتها انتظار می‌رود اغلب بچه‌های حاصل از IVF سالم بوده و مبتلا به معلولیت‌های شدید نباشند.

رفعتی در ادامه گفت: «بخش قابل توجهی از این افزایش شیوع معلولیت‌های شدید به خاطر شیوع بالای چند قلویی در IVF رخ می‌دهد که با تکنیک‌های جدید انتقال تک رویان، این گروه از معلولیت‌ها هم روبه کاهش هستند.

به گفته این متخصص، اگر در انجام روش‌های درمان ناباروری، نگاه فرد محور به هر خانواده وجود داشته باشد و برای هر زوج متناسب با شرح حال و سوابق آنها بررسی‌های تکمیلی انجام شود، بسیاری از معلولیت‌ها قابل شناسایی و پیشگیری خواهند بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15586 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11095 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2263 بازدید