2109
مهمترین اقدامات قبل از زایمان را فراموش نکنید!

مهمترین اقدامات قبل از زایمان را فراموش نکنید!

1398/02/10 بازدید3391
انجام زایمان طبیعی بدون استفاده از دارو چندان کار راحتی نیست حتی اگر آموزش لازم را پیش از رسیدن موعد زایمان دیده باشید. بدون شک هرچه زایمان طبیعی در شرایط بهتر و بدون مداخله انجام شود، مدت زمان بهبود سریعتر خواهد بود. برای رسیدن به این ایده آل باید پیش از زایمان طبیعی آمادگیهای لازم را به دست بیاورید. اقدام‌هایی که قبل از درد زایمان طبیعی باید انجام دهید، چندان پیچیده نیست و با آگاهی به موقع از آنها میتوانید انتظار زایمان راحتی داشته باشید.

درد انقباض ها را کم کنید

رمز داشتن زایمان راحت این است که پاسخ مناسب به درد بدهید. برای کاهش درد زایمان اصل مهم این است که نترسید. زمانی که شما در معرض ترس یا درد انقباض‌ها مضطرب باشید واکنش بدن سفت شدن است که همین درد را بیشتر می‌کند. ترس تنش را افزایش می‌دهد که همین خود باعث درد می‌شود. زمانی که شما تنش دارید، برخی از عضلات سفت می‌شوند و تلاش می‌کنند نوزاد را نگهدارند و در حالی که عضلات رحم شما سفت می‌شود بیرون کشیدن نوزاد سخت خواهد شد.
اگر در زمان انقباض‌ها بتوانید خودتان را آرام نگهدارید قطعا مقاومت کمتری نسبت به خروج جنین خواهید داشت. بهتر است یک تمرین برای این موضوع انجام دهید. به پهلو بخوابید و یک بالش بین زانوهایتان قرار دهید و اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید حتما با حمایت شکمتان این کار را انجام دهید. از همسرتان بخواهید یک دقیقه عضلات بین گردن و شانه شما را فشار دهد. تمرکزتان را بر رها کردن عضلات قرار دهید. هدف از این تمرین آن است که به جای انقباض عضلات یاد بگیرید آنها را شل کنید. حتی میتوانید این تمرین را بین انگشت شست و سبابه تان انجام دهید. در ابتدا درد ذهنتان را منحرف می‌کند ولی کم کم به آن عادت می‌کنید.

کاهش انقباضات با انجام تمرین در دوران بارداری

پیاده روی کنید

راه رفتن طولانی باعث میشود زایمانی با انرژی داشته باشید. با آمادگی جسمانی شانس موفقیت شما در زایمان طبیعی افزایش پیدا میکند. در طول 9 ماه بارداری میتوانید بدنتان را آماده این اتفاق مهم کنید. 30 دقیقه پیاده روی هر هفت روز هفته، رکاب زدن روی دوچرخه ثابتی به گونه ای که ضربان قلبتان بالا برود میتوانند گزینه های مناسب ورزش در دوران بارداری باشند.
انعطاف پذیری به ویژه در ناحیه مفصل ران در زمان زایمان به شما کمک میکند بنابراین روزانه 30 دقیقه کشش انجام دهید یا دو روز در هفته یوگا انجام دهید. بدن شما در دوران بارداری هورمون ریلاکسین ترشح میکند که به طور طبیعی انعطاف پذیری شما را بالا میبرد بنابراین مراقب باشید که عملیات کشش را بیش از حد انجام ندهید. ورزش همچنین باعث جلوگیری از افزایش وزن شما و جنین میشود. وزن زیاد جنین زایمان طبیعی را سختتر میکند. ضمن آنکه هر نوع اشتباهی در انجام حرکات ورزشی یا عدم مراعات مسائل مهم قبل از زایمان میتواند درد زایمان را تشدید کند.


حرکت اسکات انجام دهید

برخلاف آنچه در اغلب فیلمهای زایمان طبیعی میبینید لازم نیست روی تخت بیمارستان دراز بکشید تا بچه به دنیا بیاید. در حقیقت بسیاری از خانمها از پیش از زایمان با انجام حرکت اسکات خود را برای آمدن جنین آماده میکنند. انجام اسکات باعث باز شدن لگن و قرار گرفتن جنین در بهترین وضعیت برای زایمان میشود. انجام اسکات در طول بارداری بسیار موثر است و هیچ گزارشی مبنی بر انجام اسکات و القای زایمان وجود ندارد. اگر جنین در سه ماهه سوم بارداری در بهترین وضعیت قرار ندارد روی زانو نشستن، چهارزانو نشستن و نشستن روی توپهای بزرگ را در طول روز مدام تمرین کنید. میتوانید در را باز کنید و دو دستتان را روی هر دو دستگیره قرار داده و یک یا دو دقیقه با زانوهای خمیده اسکات انجام دهید. با کمک دستگیره‌های در میتوانید خودتان را به عقب بکشید.

ورزش کگل انجام دهید

واژن برای انجام عملیات زایمان طبیعی باید آمادگی لازم را داشته باشید. انجام ورزش کگل میتواند این آمادگی را ایجاد کند. هنگام ادرار میتوانید این تمرین را انجام دهید و سعی کنید ادرارتان را چند بار نگه دارید. عضلات در این حالت ادرار را نگه میدارند و به این ترتیب قوی میشوند. زمانی که عضلات را شناسایی کنید این تمرین را راحتتر انجام خواهید داد.

انجام ورزش کگل در دوران بارداری

پزشک مناسب انتخاب کنید

زمانی که برای زایمانتان میخواهید پزشک انتخاب کنید حتما تجربه دیگر مادران را درباره زایمان طبیعی با پزشک مورد نظر بخوانید زیرا زایمان طبیعی نیاز به در دسترس بودن پزشک و همراهی همیشگی او در طول زایمان دارد.

بیمارستانتان را مشخص کنید

گاهی اوقات پزشکی که انتخاب میکنید با بیمارستانی که طرف قرارداد بیمه شماست، همخوانی ندارد. به همین دلیل باید فکر انتخاب بیمارستان را خیلی زودتر بکنید. دقت کنید بیمارستانی را انتخاب کنید که به محل زندگیتان نزدیک باشد چون با شروع دردهای زایمان بهتر است هرچه زودتر به بیمارستان برسید.

ساک بیمارستان را ببندید

آماده کردن ساک بیمارستان یکی از مهمترین کارها قبل از شروع درد زایمان است. زمان بستن ساک بیمارستان، باید به اولویتهای نوزادتان فکر کنید، پوشک، لباس زیر، سرهمی و هر اسبابی که برای شیر دادن به او نیاز دارید اعم از شیشه شیر را در ساک جای دهید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها