2109
استرس عقیم‌تان می‌کند!

استرس عقیم‌تان می‌کند!

1398/02/09 بازدید293
نی نی سایت: بر اساس مطالعات انجام شده، اضطراب می‌تواند یکی از علل سقط افراد باشد. این در حالی است که علت ۱۵ درصد ناباروری‌ها هنوز ناشناخته مانده و علل روانی می‌تواند در روند باروری افراد تأثیرگذار باشدچراکه استرس در روند نزدیکی و شکل گیری جنین موثر است.

بهزاد قربانی، عضو تیم تخصصی درمان ناباروری مرکز ابن سینا، با اعلام این موضوع به مهر گفت: «سالهاست ایران در حوزه درمان ناباروری همپای کشورهای قدرتمند جهان صاحب تکنیک‌های درمان ناباروری است، اما توجه به مسائل روانی و اجتماعی این بیماران از جمله استرس، به خصوص آن دسته از افرادی که سردرگم به مراکز درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، مغفول مانده است. بنابراین قدم بعدی باید توجه به آسیب‌های روانی زوجین نابارور و مبتلا به سقط مکرر باشد».

استرس باعث ناباروری می‌شود

به گفته این روانپزشک، افرادی که دچار سقط مکرر شده، بیشتر از سایر زوج‌ها دچار آسیب‌های روانی و اجتماعی مثل استرس و اضطراب می‌شوند که غفلت از این افراد و رها کردن آنها به حال خودشان می‌تواند مشکلات زیادی برایشان ایجاد کند: «این دسته از افراد به شدت افسرده شده و در رفتارهای زناشویی دچار مشکل می‌شوند و برای آنکه نمی‌خواهند به تصور خود «مردانگی» یا «زنانگی»شان مورد سوال و جواب اطرافیان قرار بگیرند، منزوی می‌شوند».

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در ادامه گفت: «ما سعی می‌کنیم بیماران را در جلسات روان شناسی نسبت به حساسیت زدایی و انگ زدایی از این قبیل مسائل و موضوعات دور کنیم؛ از آنجا که ناباروری، سلامت فرد را تهدید نمی‌کند، اگر بتوان استرس و اضطراب را از این زوجین دور کرد، می‌توان به روند درمان ناباروری کمک کرد».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16241 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2631 بازدید