2709
ترک‌های شکم تقصیر بارداری نیست!

ترک‌های شکم تقصیر بارداری نیست!

1398/02/08 بازدید1018
نی نی سایت:همیشه خانم‌ها تصورشان این بوده و هست که ترک های بارداری و ترک های شکم یکی از هزینه‌هایی است که باید بابت بارداری‌شان بپردازند و فقط عده کمی از خانم‌ها آنقدر خوش شانس هستند که بدون اثری از ترک‌های بارداری‌شان را پشت سر می‌گذارند.
اما حالا دانشمندان راز این دسته از خانم‌های خوش شانس را کشف کرده‌اند و متوجه شده‌اند خانم‌هایی که بیشتر از دیگران مستعد ترک شکم و ترک بارداری هستند، پاسخ در ژن‌هایشان است.

ترک شکم از کجا می‌آید؟

متخصصان با مطالعه DNA بیش از ۷۶۰ هزار نفر کشف کرده‌اند که ۵۴۴ شاخص ژنتیکی مرتبط با ترک های شکم وجود دارد. به گفته دکتر الگا سازونوا، سرپرست این تیم تحقیقاتی آمریکایی، معتقد است که برخی از این ژن‌ها احتمال بروز ترک های شکم را افزایش می‌دهند و در عین حال، برخی دیگر از این ژن‌ها، از فرد در برابر بروز این ترک های بارداری محافظت می‌کنند!
به گفته دکتر سازونوا، ۸۱ درصد افراد به خاطر عوامل ژنتیکی و دیگر فاکتورهای مشابه دچار ترک های شکم می‌شوند اما ۱۹ درصد مردم اینطور نیستند.
با اینکه ترک های شکم بیشتر به بارداری ربط داده می‌شوند، اما عوامل دیگری مثل جهش رشد در دوران بلوغ یا حتی فقط اضافه وزن و چاق شدن هم باعث ایجاد این ترک‌ها هستند.
به گفته این متخصصان، کار چندانی نمی‌توان برای ازز بین بردن این ترک‌ها انجام داد و با اینکه اینترنت پر از توصیه‌ها و محصولاتی برای از بین بردن ترک های بارداری است، اما حقیقت این است که تنها یک کار می‌توان برای از بین بردن آنها انجام داد و آن، صبر کردن است!
زمان تنها عامل موثر بر کم‌رنگ شدن و از بین رفتن ترک های شکم و بارداری است؛ افراد مسن ترک‌های پوستی کمتری دارند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

login captcha

چه فایده ، جوانی و زیبایی به فنا میره که چی بشه 

که تو سن بالا از بین میرن 

میخوام صد سال سیاه دیگه اون موقع از بین نرن 


پربازدیدترین ها