2109
نکات عجیب درباره تعیین جنسیت جنین!

نکات عجیب درباره تعیین جنسیت جنین!

1398/02/07 بازدید14215
تعیین جنسیت جنین هزار و یک روش دارد؛ از تشخیص جنسیت با نمک گرفته تا تشخیص جنسیت از روی ناف مادر، همه روش‌هایی هستند که بعضی‌ها مصرانه هنوز هم انجام می‌دهند. در این مقاله با بعضی روش‌های تشخیص جنسیت که علمی نیستند؛ اما مرسوم هستند، آشنا خواهید شد و اطلاعاتی درباره زمان تعیین جنسیت به دست خواهید آورد.

تعیین جنسیت جنین با نمک

یکی از روش‌هایی که خیلی‌ها اعتقاد دارند می‌تواند به تعیین جنسیت جنین کمک کند، استفاده از آزمون نمک است. به خاطر داشته باشید این روش به هیچ وجه معتبر نیست و از خرافات نشات گرفته است. بنابراین آن را بیشتر به عنوان سرگرمی در نظر بگیرید تا یک تست واقعی.
برای انجام این تست به مقداری نمک و یک ظرف یک بار مصرف شفاف نیاز دارید. بهتر است ادرار صبحگاهی را روی یک لایه نمک موجود در ظرف یک بار مصرف بریزید و این محلول را برای حدود پنج دقیقه کنار بگذارید. اگر بعد از این مدت ادرار روشن ماند، نوزاد دختر است و اگر حالت فومی پیدا کرد نوزاد پسر خواهد بود! به قول قدیمی‌ها به حق چیزهای نشنیده!

تست تعیین جنسیت جنین با استفاده از نمک و ادرار 

تشخیص جنسیت جنین در ماه اول بارداری

یکی از سوال‌های رایج این است که آیا روشی برای تشخیص جنسیت جنین در ماه اول بارداری هست؟ واقعیت این است که چنین روشی تا الان پیدا نشده است. حتی روش‌های علمی هم هنوز نتوانسته‌اند برای ماه اول روش تعیین جنسیت جنین پیدا کنند چه رسد به روش‌های غیر علمی. با وجود این در همان آزمایش تشخیص جنسیت با نمک هم گفته می‌شود این آزمایش باید بعد از دو ماهگی انجام شود؛ برای مثال گفته می‌شود خانم‌هایی که دو ماهه باردار هستند بهتر است با ادرار صبحگاهی این آزمایش را انجام دهند ولی خانم‌هایی که دو ماهگی را رد کرده‌اند، در هر ساعتی از روز می‌توانند این آزمایش را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: علائم بارداری دختر

تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی

روش‌های تعیین جنسیت جنین روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. تا همین چند وقت پیش زودترین زمانی که می‌شد جنسیت جنین را تشخیص داد، چهار ماهگی بود؛ آن هم با سونوگرافی تعیین جنسیت. این روزها اما روش‌های جدیدتری آمده‌اند که به تشخیص جنسیت جنین در سه ماهگی می‌پردازند که دقتشان هم نسبتا بالاست؛ آن هم نه از طریق سونوگرافی؛ بلکه از طریق نوعی آزمایش خون. ممکن است طی چند سال آینده روش‌های دیگری هم پیدا شوند که هر کدام به نوبه خود پروسه تعیین جنسیت جنین را ساده‌تر و سریع‌تر کنند.

تعیین جنسیت جنین و جشن اعلام جنسیت

تشخیص جنسیت جنین از روی ناف مادر

تشخیص جنسیت جنین از روی ناف مادر یکی دیگر از روش‌های غیر علمی اما مرسومی است که بعضی مادرها بدشان نمی‌آید با توجه به آن دست به تعیین جنسیت جنین خود بزنند. در این روش گفته می‌شود اگر یکی از علائم بارداری پسر این است که ناف مادر به سمت خارج قرار بگیرد؛ اما اگر در فرم ناف مادر تغییر خاصی اتفاق نیفتد فرزندش دختر خواهد شد. این مسئله در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مادران باردار، صرف نظر از جنسیت جنین، دچار تغییر فرم ناف می‌شوند. بنابراین بین شکل ناف مادر و جنسیت جنین رابطه‌ای وجود ندارد؛ همان طور که بین وضعیت قرار گرفتن جنین در شکم مادر و جنسیت او هم ارتباطی دیده نشده است. به طور کلی چندین روش برای تشخیص جنسیت جنین در خانه وجود دارد، که دانستنشان خالی از لطف نیست.

تعیین دقیق جنسیت جنین

هنوز هم رایج‌ترین روش برای تعیین دقیق جنسیت جنین استفاده از سونوگرافی است. این سونوگرافی معمولا با رسیدن هفته 16 بارداری انجام می‌شود و معتبرترین روش برای تعیین جنسیت جنین است. در موارد بسیار محدودی پیش آمده که جواب سونوگرافی اشتباه بوده است که به دلیل نحوه قرار گرفتن جنین برمی‌گردد. گاهی جنین طوری در رحم قرار دارد که تشخیص جنسیت او برای پزشک آسان نخواهد بود.
بیشتر بخوانید: ایده های جشن تعیین جنسیت جنین
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16404 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11590 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3626 بازدید