2109
جلوگیری از اسپینا بیفیدا با جراحی در رحم

جلوگیری از اسپینا بیفیدا با جراحی در رحم

1398/02/03 بازدید522
نی نی سایت: «بتان سیمپسون»، هفته گذشته همراه با نوزادش «الوئیز»، تنها چند هفته بعد از عمل جراحی ستون فقرات الوئیز در رحم مادرش، از بیمارستان مرخص شد.
خانم سیمپسون در سال ۲۰۱۸ بعد از ۳ سال انتظار برای بارداری، با همسرش تصمیم به IVF گرفت و در دومین دور IVF موفق به بارداری شد.

اما متخصصان در هفته ۲۰ بارداری متوجه موردی غیرطبیعی در اسکن‌ها شدند و از آنجا که سر جنین اندازه نرمالی نداشت، احتمال دادند که او دچار اسپینا بیفیدا (مهره شکاف‌دار) باشد. یک روز بعد مشخص شد جنین دچار میلومننگوسل است.

اسپینا بیفیدا چیست؟

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ستون فقرات و نخاع رشد نرمال ندارد و در عوض، کانال نخاعی در طول چند مهره باز می‌ماند. این اتفاق منجر به آسیب عصبی می‌شود که می‌تواند باعث فلج پاها، از دست رفتن کنترل ادرار و مدفوع و در بعضی موارد آسیب مغزی شود.

پزشکان به خانواده سیپمسون اعلام کردند که می‌توانند سقط جنین انجام دهند اما دو روز بعد، آنها با یکی از متخصصان ملاقات کردند که به آنها پیشنهاد یک جراحی مدرن و جدید را داد.

بنابراین خانم سیمپسون در هفته ۲۵ بارداری تصمیم گرفت جراحی ۵ ساعته‌ای را با حضور ۲۰ جراح و متخصص تجربه کند. در این جراحی رحم مادر برای دسترسی به نخاع جنین باز شد تا از آن در برابر آسیب در طول بارداری محافظت شود.

حالا که این مادر و نوزاد از بیمارستان مرخص شده‌اند، الوییز ۱۴ روزه همچنان باید تحت نظر متخصصان باشد و از آنجا که می‌تواند پاهایش را تکان داده، شست پایش را خم کند، نشانی از اسپینا بیفیدا در او دیده نمی‌شود و نه تنها والدین او، که متخصصان هم از این موضوع بسیار خوشحال هستند.

منبع: MailOnline

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید