2109
رتینوپاتی احتمال نابینایی نوزاد نارس را افزایش می‌دهد

رتینوپاتی احتمال نابینایی نوزاد نارس را افزایش می‌دهد

1398/02/03 بازدید695

نی نی سایت: دکتر علی نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معتقد است رتینوپاتی در نوزادان نارس، احتمال کوری را افزایش می‌دهد..
رتینوپاتی، بیماری عروق شبکیه در نوزادان نارس است و می‌تواند باعث اختلالات بینایی از جمله نقایص جزئی قابل اصلاح تا جدا شدن شبکیه و کوری شود.دکتر نظری درباره این اختلال به ایسنا گفت:« رتینوپاتی یا آسیب شبکیه در نوزادان نارس، یکی از اختلالات مربوط به چشم است که بر اثر عدم تکامل طبیعی عروق خونی شبکیه و در شرایطی که اکسیژن کافی به شبکیه نمی‌رسد، اتفاق می‌افتد. این بیماری در گذشته ناشی از استفاده از مقادیر زیاد اکسیژن در دستگاه‌هایی بود که نوزادان نارس در آن‌ها نگهداری می‌شدند، امروزه با پیشرفت در روش‌های نگهداری از نوزادان نارس، بروز این بیماری کمتر شده است.»
رتینوپاتی احتمال نابینایی نوزاد نارس را افزایش می دهد

مهمترین عامل احتمال رتینوپاتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه گفت: «عواملی که نوزاد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به رتینوپاتی قرار می‌دهد، کم بودن وزن هنگام تولد (کمتر از ۱.۵ کیلوگرم) و زایمان زودرس (هفته ۲۶ تا ۲۸) است. در کودکان نارس رشد و تکامل عروق خونی شبکیه دچار اشکال بوده و عروق خونی غیر طبیعی شروع به رشد می‌کنند. مشکل رشد عروق غیر طبیعی که به آن نئوواسکولاریزاسیون نیز می‌گویند این است که اکسیژن کافی به شبکیه نمی‌رسد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید