2109
هزینه درمان ناباروری در ایران چقدر است؟

هزینه درمان ناباروری در ایران چقدر است؟

1398/02/03 بازدید881

نی نی سایت: دغدغه خیلی از زوجین نابارور هزینه درمان است. اینکه برای بچه دار شدن چقدر باید هزینه کنند. دکتر محمدرضا صادقی رئیس پژوهشگاه ابن سینا معتقد است هزینه درمان ناباروری در ایران؛ یک دهم اروپا و آمریکاست.« درمان ناباروری در تمام دنیا یک درمان گران‌قیمت است، علاوه‌بر گران قیمت بودن درمان ناباروری، میزان موفقیت درمان‌های ناباروری پایین است نه به خاطر خود درمان بلکه به خاطر ماهیت روند تولیدمثل. ما به زوجی می‌گوئیم نابارور که یک سال تلاش کنند اگر بعد از یک سال بارور نشدند در نتیجه نابارور هستند. روش‌ها در روند درمان ناباروری هزینه‌بر است و از سوی دیگر سطح درآمد مردم نیز کاهش پیدا کرده است و افراد نمی‌توانند هزینه کنند.»

درمان در ایران کمتر از اروپا و آمریکا

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا در ادامه درباره تفاوت هزینه ها ی درمان در ایران و اروپا و آمریکا گفت:« وقتی پای درد دل مراکز درمان ناباروری قرار می‌گیرید متوجه می‌شوید که هزینه درمان ناباروری در کشور ما حدود یک دهم کشورهای اروپایی و آمریکایی است؛ مثلاً در ترکیه درمان ناباروری پنج هزار دلار هزینه دارد که با قیمت روز دلار حدود ۶۰ میلیون تومان است. در صورتی که کل هزینه یک درمان ناباروری به همراه دارو در یک مرکز خصوصی در ایران کمتر از ۱۰ میلیون تومان است. درمان ناباروری در ایران با وجود اینکه هزینه پایینی نسبت به کشورهای دیگر دارد برای مردم گران قیمت است.»
هزینه درمان ناباروری در ایران چقدر است؟
صادقی با بیان اینکه تمام اقلامی که در پژوهشگاه ابن‌سینا برای درمان ناباروری استفاده می‌شود همان اقلامی است که در اروپا و آمریکا استفاده می‌شود، گفت: «تجهیزات درمان ناباروری فوق حساس است. جنین یک سلول بی‌دفاع است که در پنج روز اول حیات خود باید در این تجهیزات نگهداری شود، آسیب به این جنین می‌تواند در نسل آینده تأثیرگذار باشد. این تجهیزات حساس باید هر چند سال عوض و به‌روز شوند. از طرف دیگر قیمت ارز در کشور ما دو تا سه برابر شده است اما دستگاهی که یک شرکت یک سال و نیم پیش ۵۰ میلیون تومان وارد می‌کرده است الان ۲۰۰ میلیون تومان است، علاوه بر هزینه خرید دستگاه هزینه استهلاک و نگهداری آن هم به مراتب بالا رفته است.»

ارسال نظر شما

login captcha

سلام کسی جدیدا ivf انجام داده؟


پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید