2109
عفونت ادراری و بهترین روش پیشگیری

عفونت ادراری و بهترین روش پیشگیری

1398/01/31 بازدید565

نی نی سایت: زنان بیشتر از مردان به عفونت ادراری مبتلا می شوند. کارشناسان معتقدند عفونت ادراری در زنان حداقل ۱۰ برابر مردان است که با راهکار‌های ساده می‌توان از آن پیشگیری کرد.
محمدتقی نجفی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی و معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره عفونت ادراری گفت:« در ادرار یک سری مواد ضدعفونی کننده وجود دارد و مثانه سریع عفونت را پاک می‌کند؛ بنابراین نگه داشتن ادرار برای عفونت بسیار مضر است و اگر ادرار مدت زمان زیادی در مثانه بماند، جداره مثانه کارایی خود را تا حدی از دست می‌دهد؛ از طرفی شستشوی مجاری ادراری به درستی انجام نمی‌شود و عفونت رخ می‌کند.»

بهترین روش برای پیشگیری از عفونت ادراری

این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی معتقد است برای پیشگیری از عفونت ادراری راهکار‌هایی ساده‌ وجود دارد؛ یکی از این روش‌‌ها نوشیدن آب فراوان است.نجفی به باشگاه خبرنگاران توضیح می دهد:« همچنین داشتن فعالیت جنسی سالم و رعایت بهداشت فردی ۲ راهکار مفید دیگر برای پیشگیری از عفونت ادراری است.»
عفونت ادراری وبهترین روش پیشگیری

نشانه های عفونت ادراری

به گفته این فوق تخصص بیماری های کلیوی علائم عفونت ادراری ۲ فاکتور اصلی دارد؛ سوزش و تکرر ادرار ۲ عاملی است که باعث ابتلا به عفونت تحتانی (مثانه) در افراد می‌شود. نجفی در این باره گفت:« برخی از زنان به عفونت مکرر مبتلا می‌شوند؛ این عارضه چند علت دارد و درمان آن سخت اما امکان‌پذیر است. در این حالت مهم‌ترین توصیه‌ای که به این افراد می‌شود نوشیدن آب فراوان و داشتن فعالیت جنسی سالم است. عفونت ادراری در زنان آسان‌تر و زودتر تشخیص داده می‌شود؛ اگر زنان ۱۶ تا ۵۵ سال که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند دچار تکرر ادرار شوند می‌توان بدون انجام آزمایش این عفونت را تشخیص داد.»

عفونت ادراری در زنان باردار

این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی درباره عفونت ادراری در زنان باردار گفت:« عفونت در زنان باردار عوارض بدی برای بدن دارد، درمان آن متفاوت است و نمی‌توان از درمان عمومی مشابه سایر بیماران استفاده کرد. تجویز دارو در زنان باردار محدودیت‌هایی متعدد دارد و نمی‌توان هر دارویی را برای آنها تجویز کرد، زیرا برای جنین مضر است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9631 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7019 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15199 بازدید