2109
قورت دادن باتری در کودکان دو برابر شده است

قورت دادن باتری در کودکان دو برابر شده است

1398/01/26 بازدید486
نی نی سایت: بر اساس یک مطالعه تازه، سالانه کودکان نوپای زیادی به خاطر قورت دادن اسباب بازی، سکه، باتری و ... کارشان به اورژانس به بیمارستان می‌کشد.

بر اساس این مطالعه که در آمریکا انجام شده، در سال ۲۰۱۵ نزدیک به 43 هزار کودک زیر ۶ سال به خاطر قورت دادن سکه و باتری و ... راهی اورژانس شده‌اند که این تعداد در سال ۱۹۹۵ حدود ۲۲ هزار کودک بوده است.

سکه و باتری سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند

به گفته دکتر دانیله ینتیس، این روزها استفاده از محصولاتی که باتری سکه‌ای دارند، از کنترل تلویزیون و تب سنج دیجیتال گرفته تا اسباب بازی های کنترلی و ... بسیار افزایش یافته است.
مطالعات داخلی هم نشان داده‌اند که بیشترین مورد قورت دادن سکه و باتری در کودکان ایرانی، مربوط به بچه‌هایی است که از سمعک استفاده می‌کنند؛ آنها باتری‌های سکه‌ای سمعک‌شان را درآورده و از سر کنجکاوی آن را در دهان گذاشته و می‌بلعند!
 
قورت دادن باتری توسط کودکان و بیهوشی کودک

اما در مطالعه حاضر که در آمریکا انجام شده، این تیم تحقیقاتی فقط مواردی از قورت دادن سکه و باتری و ... در بچه‌های زیر ۶ سال را بررسی کرده‌اند که منجر به مرگ نشده است.

در بیشتر این موارد پزشکان مجبور می‌شوند در ساعت‌های غیرمعمول و نیمه شب به اورژانس بیمارستان بیایند تا اشیاء خارجی را از مری و معده بچه‌ها بیرون بکشند.
در طول سالهای انجام این مطالعه حدود ۸۰۰ هزار کودک به خاطر بلعیدن اشیاء خارجی تحت درمان قرار گرفتند. قورت دادن سکه، باتری و اسباب بازی یکی از علت‌های عمده مراجعه این کودکان به اورژانس بود.

با اینکه۹۰ درصد این کودکان بدون نیاز به بستری در بیمارستان به خانه برگشتند، اما مواردی از آسیب‌های جدی داخلی و مرگ هم گزارش شده است.

خطر آهنربا و باتری برای کودکان

وقتی بچه‌ها بیش از یک آهنربای قوی قورت می‌دهند، ممکن است داخل روده‌ها همدیگر را جذب کنند، سوراخ‌هایی در شکم ایجاد می‌کنند که ممکن است باعث مسمومیت خون و تهدید جان بچه شود.

البته در سال‌های اخیر کیمته ایمنی محصولات هشدار و دستوری مبنی بر توقف فروش بعضی از انواع آهنربا ابلاغ کرده است. این آژانس همچنین استفاده از باتری‌های سکه‌ای را در اسباب‌بازی‌ها ممنوع کرده چون ممکن است بلعیده شده و واکنش ناشی از مواد شیمیایی‌اش باعث سوختن و سوراخ شدن بافت‌های داخل گلو شود.

این محققان توصیه می‌کنند که والدین تمام اسباب‌بازی‌ها ی ریز و لوازمی مثل سکه، باتری، آهربا، دکمه و زیورآلات را دور از دسترس کودکان خود قرار دهند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید