2109
نمک دریا باعث سقط جنین و مرده زایی می شود

نمک دریا باعث سقط جنین و مرده زایی می شود

1398/01/26 بازدید1124

نی نی سایت: علی رغم هشدارهای وزارت بهداشت درباره ممنوعیت نمک دریا هنوز هم خیلی از عطاری ها و فروشگاهها این نمک بدون مجوز را تبلیغ می کنند. زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت معتقد است تبلیغات نمک دریا در کشور، برخلاف سیاست‌های وزارت بهداشت بوده و سلامت مردم را به خطر می اندازد.
او درباره تبلیغ و مصرف نمک دریا توضیح داد:« تبلیغات گسترده و بی اساس نمک دریا باعث شده که مصرف کنندگان دچار سردرگمی شده و علیرغم توصیه‌های دفتر بهبود تغذیه جامعه مبنی بر مصرف نمک یددار تصفیه شده هنوز عده‌ای براین باورند که نمک دریا علاوه بر املاح سدیم و ید، دارای املاحی مانند کلسیم و منیزیم است که برای بدن مفید است.نمک دریا، نمکی است تصفیه نشده که دارای انواع ناخالصی‌ها از جمله فلزات سنگین است که خطر سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است. علاوه برداشتن ناخالصی‌ها، نمک دریا دارای میزان کم ید و یا حتی فاقد ید است که نیاز روزانه به ید را تأمین نمی‌کند.»

نمک دریا و مشکلات مادرزادی

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه نرسیدن ید کافی به بدن، به زنان باردار با عوارض زیادی همراه است به مهر گفت:« این عوارض شامل گواتر، ناهنجاری‌های مادرزادی، افزایش موارد سقط و مرده زایی، هیپوتیروئیدی مادرزادی، کرولالی مادرزادی و کاهش بهره هوشی است و تاکید وزارت بهداشت بر مصرف نمک یددار تصفیه شده به دلیل رسیدن ید مورد نیاز به بدن است.اینکه نمک دریا می‌تواند املاح دیگر مانند منیزیم و کلسیم را تأمین کند، صحیح نیست. زیرا در مقداری که نمک دریا باید مصرف شود (کمتر از ۵ گرم در روز)، مقدار کلسیم و منیزیمی که به بدن می‌رساند آنقدر ناچیز است که کاملاً قابل چشم پوشی است. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8349 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6011 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15071 بازدید