2109
واکسنی برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم

واکسنی برای پیشگیری از سرطان دهانه رحم

1398/01/24 بازدید877
نی نی سایت: در یک مطالعه تازه عفونت HPV در یک سوم زنانی که دچار جراحت‌های پیش سرطانی در ناحیه دهانه رحم خود بودند، با یک واکسن جدید از بین رفت.

این واکسن پروتئینی است که سیستم ایمنی را برای حمله به تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم به خصوص جراحاتی که به CIN یا دیسپلازی رحم مشهور است، تحریک می‌کند.
حدود یک سوم زنانی که دچار جراحات حادتر بودند، نه تنها عفونت HPVشان درمان شد که با تزریق این واکسن زخم‌ها و جراحات دهانه رحم‌شان هم بهبود یافت.

واکسن به جای جراحی

به گفته این تیم تحقیقاتی، این واکسن ایمن‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر از جراحی برداشتن زخم‌هاست و می‌تواند روش جدیدی برای جلوگیری از تغییرات پیش سرطانی دهانه رحم و تبدیل شدن‌شان به بیماری باشد.
HPV که عنوان اختصاری عبارت «ویروس پاپیلومای انسانی» است، با تعداد زیادی از سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات، سرطان گلو، سرطان دهان و گردن، سرطان رکتوم و سرطان دهانه رحم مرتبط است.

در آمریکا پیشنهاد می‌شود که دو یا سه دوز از این واکسن در وقفه‌های ۶ ماهه به دختران ۱۱ تا ۱۲ ساله یا نهایتا ۲۶ ساله تزریق شود. در انگلستان هم تمام دختران ۱۲ تا ۱۸ ساله و پسران ۱۲ تا ۱۳ ساله هم می‌توانند واکسن HPV را به صورت رایگان تزریق کنند.

واکسن جدید که به نام Tipapkinogen Sovacivec مشهور است، می‌تواند بافت‌هایی که به HPV آلوده شده‌اند، درمان کند. در روش جراحی تمام بافت‌های در معرض سرطان برداشته می‌شود اما تمام بافت‌های آلوده به HPV از بین نمی‌روند و فرد همچنان مبتلا به HPV خواهد بود.

اما این واکسن می‌تواند علت این عفونت که همین ویروس HPV است، درمان کند و به این ترتیب، از سرطانی شدن بافت‌های دهانه رحم جلوگیری می‌کند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید