2109
کدام خودروها توانایی رقابت با ماشین همه چیز تمام تویوتا لندکروز را دارند؟

کدام خودروها توانایی رقابت با ماشین همه چیز تمام تویوتا لندکروز را دارند؟

1397/12/22 بازدید509

تویوتا لندکروز جزو اس یو وی‌هایی است که بدون هیچ‌گونه تبلیغات اضافه‌ای به یک بنچ مارک در میان خودروهای هم‌رده‌اش تبدیل شد. از همینرو تویوتا لندکروزخیلی زود در مرکز توجه همه طرفداران این دسته از خودروهای سنگین قرار گرفت. از طرفی دیگر قیمت تویوتا لندکروز جزو دیگر عواملی بود که به محبوبیت آن افزود. این خودرو با داشتن اکثر آپشنهای روز دنیا کمترین میزان قیمت را به خریداران خود تحمیل می‌کرد .با این‌حال تخت سلطنت برای همیشه در اختیار یک شاه باقی نمی‌ماند و برندهای دیگر نیز وارد رقابت با لندکروز شدند. کمپانی‌های بسیاری حتی به طرح اولیه کیفی لندکروز نزدیک هم نشدند. برخی برندها چون لکسوس با بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌های روز خودروسازی سعی کرد تا موفقیت این خودرو افسانه‌ای را بازسازی کند. به دنبال آن وولو نیز با رونمایی از مدل XC90 سعی کرد به این سطح از کیفیت برسد. حال باید دید آیا این برندها در بازسازی قدرت تویوتا لندکروز موفق ظاهر می‌شوند یا خیر؟


مورد بررسی‌ترین مدل در خریدوفروش تویوتا لندکروز مدل سال 2013 آن یعنی GXR است. این خودرو بابهره‌گیری از 6 سیلندر و 24 سوپاپ که در کمتر خودرویی یافت می‌شود می‎تواند تا حداقل نیروی محرکه 240 اسب بخار را تولید کند. این میزان قدرت از موتوری 4000 سی‌سی نشأت گرفته و در کمال تعجب تنها 5200 دور در هر دقیقه می‌زند. پنج دنده اتوماتیک به ‌اضافه شتابی 9 ثانیه‌ای (حیرت‌انگیز برای یک اس یو وی) نیز تیر خلاصی بر پیکره هر خودروی دیگری است که حتی قصد نزدیک شدن به تویوتا لندکروز را دارد. در ضمن جالب است بدانید که بیشینه سرعت این خودرو حتی 20 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد. بااین‌حال خیلی طول نکشید که برندهای مطرحی چون لکسوس و ولوو وارد عمل شدند و هرکدام از مدل‌هایLX570 و XC90 خودنمایی کردند.

در درجه اول هر دو این خودروهای سعی کردند تا با حجمی بیشتر موتوری قدرتمندتر ارائه کنند و باید گفت تا حدود هم در این کار موفق شدند. برای مثال لکسوس با حجم 5700 سی‌سی موفق شد تا قدرت خروجی موتورش را به 383 اسب بخار برساند. در همین بین ولوو نیز با حجمی کمتر وارد رقابت شد و تنها با 2000 سی‌سی به قدرت 316 اسب بخار رسید. این رقابت از یک نقطه به بعد به دندان تیز کردن شبیه شد تا خودروسازی. در کمال تعجب هم هر دو این خودروها به بیشینه سرعت 230 کیلومتر (تنها 10 کیلومتر بیشتر) رسیدند و هر جور که حسابش را بکنید شکست خوردند . حجم بالای موتور لکسوس بنزین بیشتری را طلب می‌کرد ولوو هم با شتاب بیشترش در مسیری سنگین کم می‌آورد. البته همیشه باید انصاف را رعایت کرد. هر دو این خودروها از دید امکانات ایمنی و رفاهی به‌مراتب بهتر از لندکروز عمل می‌کنند اما نکته اصلی اینجاست، کسی لندکروز را به خاطر امکانات رفاهی‌اش نمی‌خرد!


بااین‌حال بد نیست نیم‌نگاهی به این نکات نیز بیاندازیم. بهره‌گیری از ست‌های ترمزی «ABS - EBD - BA – HAC» و کیسه‌های هوای لندکروز را یکی از ایمن‌ترین خودروهای ممکن می‌کند اما همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. برای مثال لکسوس با مجموعه «ABS - EBD - EBA - DSTC - ترمزدستی الکترونیکی» و ولوو با «ABS - EBD - BA - VSC - A-TRAC – PCS» از تویوتا لندکروز پیشی می‌گیرند. امکانات رفاهی زیر هم دقیقاً همان برتری‌هایی است که لکسوس و ولوو نسبت به تویوتا دارند و بر ارزش خرید آن تأثیرمی‌گذارند. این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند: «انتقال نیرو به 4 چرخ به‌وسیله دیفرانسیلTORSEN - گیربکس 6 سرعته خودکار ECT - سیستم کمکی در سربالاییHAC - سیستم کنترلیCrawl Control - آلایندگی بسیار پایین - سیستمSafety Connect برای تماس در هنگام اورژانس - تکنولوژیSmart Stop - پشت‌سری‌های فعال شونده - سنسور باران - دوربین جلو، عقب و جانبی - سنسور پارک در جلو و عقب - دوربین عقب - رادار - کروز کنترل - دکمه استارت موتور - حافظه تنظیم صندلی - سانروف - آینه الکتروکرومیک - تنظیم صندلی راننده در 14 جهت - گرم‌کن صندلی‌های جلو - پاک‌کن چراغ‌های جلو - نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها - جعبه کمک‌های اولیه - سیستم‌هایAVS، X-AHC، VGRS»

به‌هرحال و در انتها برای به دست آوردن هر ویژگی‌ای باید یکی دیگر را قربانی کنید و این دقیقاً نکتهایست که می‌توان از این مقایسه برداشت کرد. خودروهایی که با کم ‌و زیاد کردن حجم موتور توان رقابت با لندکروز را پیدا نمی‌کنند، اما سعی دارند از بعد امکانات رفاهی خود را به این هیولای جاده‌ها نزدیک کنند. خرید لندکروز در پایین‌ترین مدل هم همچنان بهترین گزینه شماست.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید