2109
نگهداری از یک تویوتا هایلوکس سرکش چقدر برایتان آب می‎خورد؟

نگهداری از یک تویوتا هایلوکس سرکش چقدر برایتان آب می‎خورد؟

1397/12/22 بازدید906

تویوتا هایلوکس توانسته است خود را به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و اصطلاحاً سخت‌جان‌ترین خودروها از زمان عرضه در ایران به اثبات برساند. شکی نیست که تویوتا هایلوکس یک پیک آپ کاملاً قابل‌اعتماد است که به ‌سختی دچار مشکل می‌شود و خیلی از افراد به همین دلیل به گزینه خرید تویوتا هایلوکس روی آورده‌اند. فرقی نمی‌کند که شما برای استفاده شهری، آفرود و یا حتی باربری از یک تویوتا هایلوکس استفاده کنید؛ درهرصورت تویوتا این خودرو را به شکلی طراحی و تولید کرده است که از پس سخت‌ترین کارها برآید و هیچ‌گاه صاحب خود را نا امید نکند.

نمونه‌های مختلفی از این خودرو با موتورهای عمدتاً بنزینی و گاها دیزلی وارد کشور شده‌اند و تابه‌حال هیچ مشکل اساسی برای هیچ‌کدام از این خودروها گزارش نشده است. با اینکه تویوتا هایلوکس جزو خودروهای کاربردی است که بدون مشکل می‌توانندسال‌ها به صاحب خود خدمت کنند؛ بااین‌حال حتی این اسب سرکش تویوتا نیز مانند هر خودرو دیگر ساخته دست بشر نیازمند نگهداری است تا همواره بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

نگاهی به شرایط تویوتا هایلوکس در ایران

زمانی که تویوتا هایلوکس وارد بازار ایران شد به‌عنوان یک وانت کارآمد با قیمت پایین به بازار عرضه شد. در آن زمان فروش تویوتا هایلوکس در ایران چندان زیاد نبود زیرا نمونه‌های مشابهی زیادی مانند نیسان و میتسوبیشی نیز در بازار ایران با همان امکانات و البته قیمت مناسب‌تری حضور داشتند. اما با گذشت زمان بازار            خرید و فروش تویوتا هایلوکس در ایران شاهد ورود نمونه‌های با امکانات بیشتر و قیمت بیشتر بود تا جایی که حالا باید تویوتا هایلوکس را جزو خودروهای لوکس و سطح بالای بازار ایران بدانیم. آخرین نسل تویوتا هایلوکس در سال 2016 وارد بازار ایران شد و خیلی زود به یکی از گران‌قیمت‌ترین پیکاپ های بازار ایران تبدیل شد.

قیمت تویوتا هایلوکس در حال حاضر به بیش از 800 میلیون تومان رسیده است و حتی می‌توان انتظار میلیاردی شدن این پیکاپ را در ایران داشته باشیم. در روزهای اولیه حضور هزینه نگهداری تویوتا هایلوکس در سال نیز به چند میلیون تومان نمی‌رسید اما با قیمت نجومی این خودرو در حال حاضر، هزینه نگهداری تویوتا هایلوکس نیز افزایش زیادی پیدا کرده است و به ماهی چند میلیون تومان رسیده است. ولی این خودرو بی‌رقیب در بازار ایران هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌های بازار است.

هزینه نگهداری از تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس های جدید دارای فنربندی و تعلیق بسیار مقاومی است که توانایی بالای خودرو برای انجام ‌وظیفه در شرایط سخت و آفرودی را تضمین می‌کند هرچند این فنربندی خشک در رانندگی آزاردهنده است اما هزینه‌های جانبی زیادی را کاهش داده است و اثر استهلاک بر خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است. اما این موضوع دلیل بر این نیست که هزینه نگهداری تویوتا هایلوکس نسبت خودروهای هم قیمت خود خیلی کمتر باشد. اگر بخواهیم هزینه سالانه نگهداری از تویوتا هایلوکس را به‌طور میانگین تخمین بزنیم حداقل بین 12 تا 15 میلیون تومان بدون احتساب هزینه سوخت و بیمه خواهد بود. این مقدار با احتساب میانگین حداقل‌ها است و می‌تواند تا بیش از 25 تا 30 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند.

هزینه لوازم‌یدکی و مصرفی تویوتا هایلوکس

لوازم مصرفی و یدکی تویوتا هایلوکس برخلاف بسیاری از خودروهای لوکس و نیمه لوکس راحت‌تر پیدا می‌شوند و به ‌اندازه رقبا نیز کمیاب نیستند. با این‌حال قانون نانوشته‌ای در ایران وجود دارد که طبق آن هرچقدر قیمت خودرو شما بیشتر باشد کمبود لوازم جانبی و مصرفی به همراه وجود تعداد زیادی لوازم فیک بیشتر شما را اذیت خواهد کرد.

به‌ هرحال سوارشدن یک خودروی خوب در ایران نشان‌دهنده توان مالی بالای شما است و سودجویان با اشراف بر این موضوع از هر راهی برای سوءاستفاده از شما بهره خواهند برد. به‌این‌ترتیب قیمت قطعات تویوتا هایلوکس نیز افزایش پیداکرده‌اند. در حال حاضر قیمت یک حلقه تایر تویوتا هایلوکس از 2 میلیون تومان شروع و به بیش از 4 میلیون تومان نیز می‌رسد. اگر به دنبال یک روغن‌موتور خوب باشید باید بیش از 300 هزار تومان هزینه کنید. قیمت درب باک داخلی اصل این خودرو 254 هزار تومان است. هزینه روغن ترمز کمتر از 40 هزار تومان نخواهد بود و قیمت روغن گیربکس اتوماتیک به 100 هزار تومان هم می‌رسد. حتی تیغه‌های برف‌پاک‌کن تویوتا هایلوکس هزینه‌ای کمتر از 100 هزار تومان نخواهد داشت.

سایر قطعات مانند چراغ‌ها، آینه‌بغل‌ها و سایر لوازم‌یدکی و مصرفی تویوتا هایلوکس نیز قیمتی بیش از چند صد هزار تا چند میلیون تومان دارند. به‌این‌ترتیب اگر قصد خرید تویوتا هایلوکس را داشته باشید باید خود را برای پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور آماده کنید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید