2109
سامانه فرزند خواندگی آغاز به کار می‌کند

سامانه فرزند خواندگی آغاز به کار می‌کند

1397/12/14 بازدید676
نی نی سایت به نقل از ایسنا: سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با بیان اینکه برای هر کودک در کشور حدود ۱۰ متقاضی فرزند خواندگی وجود دارد، گفت: سایتی برای پدر و مادرهای متقاضی فرزند خواندگی که تمایل دارند سرپرستی کودکی را به عهده بگیرند، طراحی کردیم تا متقاضیان با ثبت مدارک اولیه‌شان در این سامانه، وارد پروسه بررسی‌های سازمان بهزیستی شوند».

به گفته منتظر شبر، در مرحله بعد این افراد حضوری به بهزیستی دعوت می‌شوند تا در صورت داشتن شرایط اولیه شامل گواهی آزمایش اعتیاد، نداشتن سوء پیشینه و سلامت روانی و جسمی وارد نوبت فرزند خواندگی شوند.
راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی

البته پیش از این مرحله، والدین باید مصاحبه روانشناسی را هم پشت سر بگذارند و در صورت کسب امتیاز قابل قبول، ثبت نام‌شان در سامانه ملی فرزند خواندگی نهایی می‌شود.

به گفته سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان، تا پیش از این به خاطر طولانی شدن زمان انتظار، خانواده‌ها تصور می‌کردند به درخواست‌شان توجهی نشده و بعضی‌ها با رانت کودکی را زودتر به فرزند خواندگی می‌گیرند اما این سامانه از شفافیت لازم برخوردار است و وضعیت و نوبت خانواده متقاضی را در هر مرحله، به ایشان ابلاغ می‌کند.

البته راه اندازی این سامانه در تهران انجام شده و موفقیت‌آمیز هم بوده است اما در سال آینده این سامانه کل کشور را تحت پوشش خواهد داشت.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16408 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11601 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3744 بازدید