2709
بارداری برای چه زنانی خطرناک است؟

بارداری برای چه زنانی خطرناک است؟

1397/12/13 بازدید325

نی نی سایت: بارداری بدن سالم می خواهد. به همین دلیل بعضی از زنان به دلیل بیماری نباید باردار شوند. اما بارداری برای چه زنانی خطرناک است؟
پرستو محمدخانی متخصص زنان و زایمان درباره این بیماری ها که به دلیل آن زنان را از بارداری منع می کنند گفت:«برخی بیماری‌های دریچه میترال مثل پرولاپس بسته برای مادر باردار خطراتی را به همراه دارد، همچنین بیماری‌های دریچه میترال متناسب با شدت آن ممکن است برای مادران باردار مشکلاتی ایجاد کند؛ تنگی دریچه میترال و نارسایی قلب برای خانم‌های باردار خطر آفرین است.» این متخصص زنان و زایمان در ادامه با اشاره به اینکه درد زایمان برای مادرانی که دچار کمبود ویتامین D هستند بیشتر است، گفت: «زنان باردار با سطح پایین ویتامین D، درد بسیاری در حین زایمان متحمل می‌شوند، کمبود ویتامین D عاملی برای بروز افسردگی و درد است پس اگر فرد ویتامین D کافی داشته باشد در حین زایمان درد کمتری دارد.در دوران بارداری به خصوص در میان گروه‌های مستعد نظیر گیاهخواران، زنانی که کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند، کمبود ویتامین D مشاهده می‌شود، مقادیر زیادی از ویتامین D از طریق مصرف شیر و آب میوه‌های غنی شده، روغن ماهی و مکمل‌های غذایی تامین می‌شود.»

مسمومیت بارداری و زنان بیمار

فشارخون بالا و مسمومیت بارداری مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که باعث بارداری‌های پرخطر می‌شوند. این متخصص زنان دراین باره به باشگاه خبرنگاران گفت:« در مادری که فشارخون بالا دارد خونرسانی به رحم و جنین و به طور کلی همه اعضای بدن با مشکل مواجه می‌شود و حتی ممکن است این عارضه بارداری او را مختل کند، باید گفت فشارخون بالا برای جنین خطرناک است و می‌تواند باعث اختلال در رشد جنین شود. اگر مادر دچار پرفشاری خون باشد، جنین خوب وزن نخواهد گرفت و در برخی موارد هم به دلیل فشارخون بالا و مسمومیت بارداری پزشک مجبور می‌شود قبل از ۹ ماه جنین را به دنیا بیاورد؛ برخی مادران باردار ممکن است در دوران بارداری دچار پرفشاری خون شوند که باید به پزشک مراجعه و از داروهای مناسب استفاده کنند، ابتلا به فشار خون ممکن است زمینه ساز ایجاد مسمومیت بارداری در مادر شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها